Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA přesune část byznysu do ciziny. Spustí linky z Německa či Francie

  12:12aktualizováno  12:12
České aerolinie zkusí více vydělávat i na jiných cestujících než na těch, kteří létají z nebo do Česka. Nově začnou létat například mezi Německem a Itálií. Do nového byznysu se pouští především s turbovrtulovými letadly ATR. Důvodem velkých změn v letovém řádu je velký úbytek cestujících mezi Českem a Ruskem.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Josef VostárekMAFRA

„Museli jsme reagovat na situaci na ruském trhu,“ vysvětlil Ján Tóth, ředitel ČSA pro obchod a marketing. ČSA otevřou například provozní uzel ve Stuttgartu, odkud budou létat do Boloně a Ženevy, otevřou také spojení mezi Ženevou a Marseille. Obnoví se tím i linka z Prahy do Stuttgartu.

Už dříve firma oznámila spojení mezi Billundem a Oslem, od loňska létá mezi Hamburkem a Göteborgem. Firma se zaměřuje na trasy, kde je minimální nebo žádná konkurence.

Minulý týden firma oznámila spuštění linek do některých západoevropských zemí (více zde). V úterý aerolinky informovaly ještě o novém spojení do norského Kristiansandu, Poznaně a Gdaňsku a švédského Växjö a Linköpingu. Jde o linky, kterým ČSA říká skákavé. Například do Gdaňsku letí letadlo nejprve z Prahy do Poznaně, poté pokračuje do Gdaňsku. Celkem firma letos zahájí nebo obnoví 19 linek. Velká část z nich je ale sezónních a bude létat jen dva měsíce.

Propad v Rusku a dalších zemích bývalého Sovětského svazu firma vyřešila škrtáním některých linek i odložením startu nových spojení, například do Kaliningradu a Kazaně, odkládá se obnovení provozu do Permu a Ufy.

Zhubnutí zavazadel: bezplatně už jen 15 kilogramů

ČSA současně s novým letovým řádem mění výrazně i své tarifní podmínky. Zjednodušily svůj tarif jen na tři třídy, mění se i podmínky pro přepravu zavazadel. Dosavadní limit 23 kilogramů zůstane jen členům věrnostního programu OK Plus a na některých linkách. Nečlenové budou mít maximální limit patnáct kilogramů u odbaveného zavazadla a osm kilogramů pro příruční zavazadlo.

To je přísnější podmínka, než mají některé nízkonákladové společnosti: například u Ryanairu je u příručního zavazadla limit 10 kilogramů. Firma současně upraví podmínky svého věrnostního programu. Třeba pro udržení zlaté karty bude podmínkou šest letů s ČSA za rok namísto současných dvou.

Autor:


Témata: ČSA


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.