„Museli jsme reagovat na situaci na ruském trhu,“ vysvětlil Ján Tóth, ředitel ČSA pro obchod a marketing. ČSA otevřou například provozní uzel ve Stuttgartu, odkud budou létat do Boloně a Ženevy, otevřou také spojení mezi Ženevou a Marseille. Obnoví se tím i linka z Prahy do Stuttgartu.
Už dříve firma oznámila spojení mezi Billundem a Oslem, od loňska létá mezi Hamburkem a Göteborgem. Firma se zaměřuje na trasy, kde je minimální nebo žádná konkurence.
Minulý týden firma oznámila spuštění linek do některých západoevropských zemí (více zde). V úterý aerolinky informovaly ještě o novém spojení do norského Kristiansandu, Poznaně a Gdaňsku a švédského Växjö a Linköpingu. Jde o linky, kterým ČSA říká skákavé. Například do Gdaňsku letí letadlo nejprve z Prahy do Poznaně, poté pokračuje do Gdaňsku. Celkem firma letos zahájí nebo obnoví 19 linek. Velká část z nich je ale sezónních a bude létat jen dva měsíce.
Propad v Rusku a dalších zemích bývalého Sovětského svazu firma vyřešila škrtáním některých linek i odložením startu nových spojení, například do Kaliningradu a Kazaně, odkládá se obnovení provozu do Permu a Ufy.
Zhubnutí zavazadel: bezplatně už jen 15 kilogramů
ČSA současně s novým letovým řádem mění výrazně i své tarifní podmínky. Zjednodušily svůj tarif jen na tři třídy, mění se i podmínky pro přepravu zavazadel. Dosavadní limit 23 kilogramů zůstane jen členům věrnostního programu OK Plus a na některých linkách. Nečlenové budou mít maximální limit patnáct kilogramů u odbaveného zavazadla a osm kilogramů pro příruční zavazadlo.
To je přísnější podmínka, než mají některé nízkonákladové společnosti: například u Ryanairu je u příručního zavazadla limit 10 kilogramů. Firma současně upraví podmínky svého věrnostního programu. Třeba pro udržení zlaté karty bude podmínkou šest letů s ČSA za rok namísto současných dvou.