Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA prodávají letenky na neexistující linku

  9:34aktualizováno  14:24
České aerolinie vydaly další důkaz, jak jsou velmi "flexibilní" firmou. Tři týdny poté, co vedení oznámilo konec linky do New Yorku od začátku zimního letového řádu, nabízí rezervační systémy stále k prodeji letenky za Atlantik i na zimní měsíce. Jde přitom o lety, které mají odlétat ČSA.

Letenky na neexistující spoje ze systému zmizí na přelomu července a srpna. Ilustrační foto. | foto: ČSA

Přestože rezervační systém stále nabízí tyto letenky k prodeji, je nyní už jisté, že letadla ČSA v zimě do New Yorku létat nebudou.

"Pokud cestujícím nebude let s Delta Air Lines vyhovovat, mohou jej zrušit a letenku vrátit. České aerolinie takovým cestujícím refundují plnou cenu letenky," uvedla mluvčí Hana Hejsková.

Lidé, kteří si letenku na let s ČSA do New Yorku koupili, mohou do této destinace letět nakonec s Delta Air Lines, kterým linku Praha - New York České aerolinie zcela vyklízí.

Prodej letenek ČSA na neexistuijící spoje

Letenky na končící linku jsou podle ní stále v prodeji z "procesních" důvodů. Ze systému by měly zmizet na přelomu července a srpna. "V této chvílí ještě probíhá informování obchodních zastoupení Českých aerolinií včetně cestovních agentur. Pak bude následovat vylistování z prodejního systému. Z logických důvodů nelze učinit tyto kroky v obráceném pořadí," uvedla Hejsková.

"Abychom své zákazníky co nejlépe informovali, nejdříve jsme oznámili záměr neprovozovat linku do New Yorku vlastními letadly vzápětí po tom, kdy se o této skutečnosti rozhodlo. Považovali jsme takové jednání za otevřené," doplnila mluvčí.

České aerolinie postupně pod vedením Radomíra Lašáka ukončí veškeré pravidelné dálkové spoje. Důvodem je i věk airbusů A 310, kterými dálkové linky létají. Jejich stáří se blíží k dvaceti letům a firma nemá peníze na obnovu dálkového spojení.

Dva airbusy zůstanou pouze pro charterové lety do zámoří. Jeden ze čtveřice airbusů už loni firma prodala, utržila za něj 241 milionů korun. Dalších 158 milionů korun firma inkasovala za náhradní motor. Prodej letadel se tak stal pro management vítanou finanční injekcí, která pomohla k tomu, že loni ČSA vykázaly zisk.

Další peníze mohou ČSA za zrušení linky do New Yorku získat díky prodeji slotů na letišti JFK v New Yorku, tedy práv v určitý čas přistávat a odletět. Letiště patří totiž k velmi vytíženým a pro dopravce je velký problém získat nový slot, pokud chtějí expandovat.

"O možnosti využití slotů na JFK, ať už pro ČSA nebo pro jiné dopravce, aktuálně jednáme s našimi aliančními partnery," dodala Hejsková.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.