Letenky na neexistující spoje ze systému zmizí na přelomu července a srpna. Ilustrační foto.

Letenky na neexistující spoje ze systému zmizí na přelomu července a srpna. Ilustrační foto. | foto: ČSA

ČSA prodávají letenky na neexistující linku

  • 42
České aerolinie vydaly další důkaz, jak jsou velmi "flexibilní" firmou. Tři týdny poté, co vedení oznámilo konec linky do New Yorku od začátku zimního letového řádu, nabízí rezervační systémy stále k prodeji letenky za Atlantik i na zimní měsíce. Jde přitom o lety, které mají odlétat ČSA.

Přestože rezervační systém stále nabízí tyto letenky k prodeji, je nyní už jisté, že letadla ČSA v zimě do New Yorku létat nebudou.

"Pokud cestujícím nebude let s Delta Air Lines vyhovovat, mohou jej zrušit a letenku vrátit. České aerolinie takovým cestujícím refundují plnou cenu letenky," uvedla mluvčí Hana Hejsková.

Lidé, kteří si letenku na let s ČSA do New Yorku koupili, mohou do této destinace letět nakonec s Delta Air Lines, kterým linku Praha - New York České aerolinie zcela vyklízí.

Prodej letenek ČSA na neexistuijící spoje

Letenky na končící linku jsou podle ní stále v prodeji z "procesních" důvodů. Ze systému by měly zmizet na přelomu července a srpna. "V této chvílí ještě probíhá informování obchodních zastoupení Českých aerolinií včetně cestovních agentur. Pak bude následovat vylistování z prodejního systému. Z logických důvodů nelze učinit tyto kroky v obráceném pořadí," uvedla Hejsková.

"Abychom své zákazníky co nejlépe informovali, nejdříve jsme oznámili záměr neprovozovat linku do New Yorku vlastními letadly vzápětí po tom, kdy se o této skutečnosti rozhodlo. Považovali jsme takové jednání za otevřené," doplnila mluvčí.

České aerolinie postupně pod vedením Radomíra Lašáka ukončí veškeré pravidelné dálkové spoje. Důvodem je i věk airbusů A 310, kterými dálkové linky létají. Jejich stáří se blíží k dvaceti letům a firma nemá peníze na obnovu dálkového spojení.

Dva airbusy zůstanou pouze pro charterové lety do zámoří. Jeden ze čtveřice airbusů už loni firma prodala, utržila za něj 241 milionů korun. Dalších 158 milionů korun firma inkasovala za náhradní motor. Prodej letadel se tak stal pro management vítanou finanční injekcí, která pomohla k tomu, že loni ČSA vykázaly zisk.

Další peníze mohou ČSA za zrušení linky do New Yorku získat díky prodeji slotů na letišti JFK v New Yorku, tedy práv v určitý čas přistávat a odletět. Letiště patří totiž k velmi vytíženým a pro dopravce je velký problém získat nový slot, pokud chtějí expandovat.

"O možnosti využití slotů na JFK, ať už pro ČSA nebo pro jiné dopravce, aktuálně jednáme s našimi aliančními partnery," dodala Hejsková.