ČSA konec linek vysvětlují ekonomickými důvody, příliš na nich prodělávaly. V případě Curychu jde přitom o linku, kterou ČSA znovuobnovily na jaře, měla sloužit především jako zásobník cestujících do dalších linek ČSA s přestupem v Praze. Už od jara došlo k omezení letového řádu na jeden let denně a nasazení menšího letadla. Konkurenční Swiss na trase létá už čtyřikrát denně.
"Linka do Curychu nepřináší ani přes veškerou marketingovou a obchodní podporu a inovace očekávaný síťový efekt, zejména z Ruské federace a ze zemí bývalého Sovětského svazu. Poptávka z domácího trhu po lokální přepravě mezi oběma destinacemi je nízká," vysvětlil mluvčí ČSA Daniel Šabík.
Poslední let vypraví dopravce 9. června. Linku obnovilo bývalé vedení obchodu ČSA, k dopravci však přišli noví lidé na podzim a ti řadu ztrátových linek zrušili.
Na víkend do Splitu
Končí i spojení Prahy a Berlína. Nejkratší linka v síti ČSA je současně i jedna z nejstarších, kterou dopravce v letovém řádu má. I přes pokusy létat až třikrát denně mezi oběma městy je však spojení ztrátové, především kvůli konkurenci pozemní dopravy.
"Za poslední rok významně propadl zájem o transferovou přepravu na lince a potenciál pro lokální leteckou přepravu mezi Prahou a Berlínem je dlouhodobě nízký," vysvětlil Šabík. Poslední let ČSA vypraví 20. června.
ČSA plánují uvolněnou kapacitu využít na projekty pro jiné dopravce, firma je však nechce zatím uvést. Jednou z nových zakázek je létání mezi Chorvatskem a Švédskem pro dopravce Air Croatia, které začne v červnu. Díky tomu nabídnou aerolinky nově od konce června i sezónní linku mezi Prahou a Splitem s odletem v pátek z Prahy a v neděli zpět. Virtuální aerolinka (nevlastní letadla, jen si je pronajímá) si od ČSA půjčí Airbus A319.