Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lety ČSA do Edinburghu končí. Netradiční linka přes Polsko se nepovedla

  10:00aktualizováno  10:00
České aerolinie loni přišly s ambiciózním plánem otevření několika desítek nových linek, letový řád ale postupně řídne. Zatím poslední obětí je spojení mezi Českem, Polskem a Skotskem.

Airbus A319 společnosti České aerolinie | foto: České aerolinie

Nové spojení firma začala nabízet loni v červenci, teď ho definitivně ruší kvůli tomu, že linka nevydělávala. Šlo o netradiční let: cestující z Prahy nejprve museli letět do polské Lodže a pak dál do Edinburghu. Odtud se letadlo ještě vydalo na otočku do východopolského Řešova a zpět.

Už na začátku roku firma přerušila provoz linky, přerušení se ale změnilo v úplné zrušení. „Hlavním důvodem byla přetrvávající slabá poptávka po přepravě na uvedených spojích i přes nízké ceny letenek. Na základě aktuálního vývoje knihování a analýzy dosavadního provozu by nedávalo obchodní ani ekonomický smysl linky ve stávajícím modelu nadále provozovat. Analýza uvažovaných nových spojení z Řešova bohužel nepotvrdila jejich rentabilnost,“ vysvětlil mluvčí firmy Dan Šabík.

ČSA loni měly s polským trhem velké plány, nakonec ale zůstanou jen u jediné linky mezi Prahou a Varšavou. Firma už dříve oznámila konec letů do polské Radomi, linka skončí v příštích několika týdnech. Plánované spojení do Poznaně a Gdaňsku dopravce zrušil ještě před tím, než stihl prodávat letenky.

ČSA si pro svoji expanzi vybraly náročný trh: v Polsku je velký podíl nízkonákladových dopravců a ceny jsou velmi nízko. Linka do Edinburghu tak byla z Polska využívána prakticky výhradně Poláky pracujícími ve Skotsku, kteří šli hlavně po ceně.

Časté změny v letovém řádu jsou na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu nevzbuzují příliš velkou důvěru u zákazníků: ti zejména u letů na dovolenou řeší například ubytování dopředu a pak musí hledat jiné, často dražší letenky. Už loni firma zrušila řadu linek pár týdnů po oznámení, například do Osla či Atén.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.