Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA ubyla téměř sedmina cestujících, klesá i ruzyňské letiště

  12:02aktualizováno  12:02
České aerolinie tvrdí, že jsou na tom lépe, než čekaly. Jak to vypadá v praxi? Rychleji než ČSA ubývají v Evropě pasažéři jen řeckým Aegean Airlines. Pociťuje to i další státní firma, Letiště Praha. Tomu rovněž ubývají cestující, i když v Evropě celkově provoz roste.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Podle posledních statistik za první čtvrtletí, které zveřejnila Asociace evropských aerolinek (AEA), klesl za první tři měsíce letošního roku počet přepravených cestujících na palubách letadel ČSA o 13,5 procenta.

Souvisí to především s velkou redukcí kapacity, která u ČSA loni nastala: po konci dálkových linek vedení prodalo také část své flotily boeingů. Ani menší kapacitu však ČSA nezaplnilo lépe: obsazenost letadel klesla o 1,8 na 61,6 procenta. To je o téměř deset procentních bodů méně, než je evropský průměr.

České aerolinie ale stále zůstávají optimistické. "Už březnová čísla opět naznačují, že průměrná obsazenost roste a zvyšuje se efektivita provozu. A to hovoříme o průměru. Obsazenost na řadě linek, především východním směrem, vzrostla ještě výrazněji," tvrdí mluvčí firmy Hana Hejsková.

Problémy mají hlavně cestovky

Podle ní například ve dvanáctém týdnu dosáhly ČSA průměrné obsazenosti na letech v rámci Evropy 75,5 procenta, což byl za daný týden třetí nejlepší ukazatel v rámci AEA. ČSA si hodně slibují od letního letového řádu, který přinesl řadu nových linek hlavně směrem na východ.

Nepříznivá čísla ČSA za první čtvrtletí se promítají i do počtu pasažérů u další státní firmy, Letiště Praha. V březnu klesl počet cestujících o 2,9 procenta. Statistiky ukazují problémy především cestovních kanceláří. Na charterových letech přepravily meziročně téměř o pětinu méně cestujících.

Podle mluvčí Letiště Praha Michaely Lagronové čeká ale letiště už za duben růst počtu cestujících. Podle předběžných údajů vzrostl po očištění od loňského výpadku cestujících kvůli výbuchu islandské sopky o asi pět procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.