"Jde o zajištění standardního charterového letu pro zahraničního klienta," uvedla mluvčí aerolinií Daniela Hupáková.
Let odstartoval z Prahy v 9.50 hodin místního času. Z Pekingu do Varšavy by letadlo s polskou výpravou mělo odletět v 19.40 našeho času. "V obou případech let potrvá kolem devíti hodin," uvedla Hupáková.
Služeb aerolinek podle Hupákové pravidelně využívá například národní hokejový tým České republiky, fotbalové týmy z Nizozemska, Polska nebo Řecka.
"Zahraniční klienti, a to nejen sportovní týmy, ale také různé nadnárodní firmy, se na provozu charterového oddělení Českých aerolinií v letošním roce podílejí již čtyřiceti procenty," uvedla.
Firma chce přímý spoj
Aerolinky uvažují o zavedení přímého spoje z Prahy do Pekingu. Adeptem, se kterým by mohly na této trase spolupracovat, je společnost China Southern. "Podobných diskusí se společně s Českými aeroliniemi účastní Správa Letiště Praha a také zástupci města Prahy," sdělila Hupáková. Podle ní je ale zatím vše ve fázi úvah.
Spojení do Pekingu obnovily letos na jaře polské státní aerolinky LOT. Začátkem června ho ale zase zrušily.
První polské letadlo v Číně přistálo po deseti letech 31. března. Boeing 767 polských aerolinek přivezl pasažéry za atraktivní cenu od 2 300 zlotých za zpáteční letenku (17 tisíc korun). Cestou tam byl letoun obsazen ze sedmdesáti procent, zpátky už mnohem méně.
Poláci si hodně slibovali od letní olympiády. Hned druhý let ale provázely komplikace - kvůli poruše letadla musel být zrušen. Od poloviny dubna začala pravidelná linka konečně s provozem.
Po třech měsících ji ale LOT zrušil s tím, že mu chybí 787 Dreamliner. Ten mají aerolinky získat až v roce 2010 oproti původně plánovanému letošku. Do té doby se do Pekingu létat nebude.
LOT navíc nezískal povolení létat přes Rusko, musel tedy vést trasu oklikou. To oproti konkurenci prodlužovalo let zhruba o hodinu. Poláci si také stěžovali na vysoké ceny ropy a na letišti v Pekingu si vyjednali dost nevhodné časy - přílet 03:50 v noci, odlet 05:50 ráno druhý den.