Hradčany zamířily do oblak. ČSA vypravily airbus s reklamou na Prahu

  • 25
České aerolinie ve spolupráci s hlavním městem vyslaly do vzduchu letadlo s reklamou na Prahu. Stroj, který postupně vyletí na všechny pravidelné linky národního dopravce, v 11:25 odstartoval z Ruzyně do Barcelony. Cílem je přilákat do metropole více turistů.

Dosud největší reklamní plocha realizovaná na letadle v Česku zabírá 170 m². Hradčany, vyobrazené na podkladové bílé a tmavě červené barvě, budou létat v oblacích dva roky a přistávat na desítkách letišť. Počítá se s pravidelnými linkami i speciálními lety.

„Bude přistávat na více než čtyřicítce mezinárodních letišť od Kazachstánu přes Rusko až po země Evropské unie včetně nových destinací, které České aerolinie otevřou v příští letní sezóně. Denně absolvuje minimálně dva a týdně osmnáct letů,“ uvedl Ján Tóth, obchodní ředitel Českých aerolinií (o nových destinacích ČSA čtěte více zde).

Panorama Hradčan doplňují variace citoslovcí „Oooh, Mmm, Yeah, Wow“, které v angličtině vyjadřují třeba údiv, radost či uznání a slogan „Fly to the City of Magic!“, neboli leťte do magického města. Airbus 319 má registrační značku OK-NEP.

„Věříme, že tato ne zcela běžná forma propagace Prahu opět zviditelní, osloví další a širší klientelu a přiláká jí k návštěvě hlavního města České republiky,“ sdělila Nora Dolanská, ředitelka Pražské informační služby (PIS).

Spolupráce PIS a ČSA zahrnuje také inzerci v palubním magazínu Review, promítání spotů v letadlech nebo umístění bannerů na webu. Praha zaplatila za zakázku 4,9 milionu korun bez DPH. Původně plánovala Praha akci v této ceně jen na rok.

Přelakování barev letounu zajišťovala irská společnost Eirtech Aviation v Římě. Realizace polepu zabrala čtyřem specialistům přes 26 hodin. Celková plocha samolepek je více než 170 m², což je zatím nejrozsáhlejší zakázka realizovaná v Česku. Plocha odpovídá zhruba jednomu tenisovému kurtu pro dvouhru.