Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA začnou v červnu do Vietnamu přepravovat také cestující

  16:31aktualizováno  16:48
České aerolinie začnou na konci června přepravovat cestující do vietnamského hlavního města Hanoj. Linku budou provozovat s mírně upraveným letadlem Airbus A319, který je přitom určený hlavně na středně dlouhé tratě.

Vietnam, Saigon | foto: Profimedia.cz

Firma už zadala údaje o nové lince, kterou dlouho tajila a na kterou jako první upozornila MF DNES, do rezervačních systémů. Podle nich budou stroje ČSA létat třikrát týdně přes kazašskou Alma-Atu. Letenky nejsou v systémech zatím v prodeji, ale ukazují cenu za zpáteční letenku kolem třiceti tisíc korun.

Letadlo má pojmout 14 cestujících v byznys třídě a 102 v ekonomické, což je méně, než je obvyklá kapacita stejného letadla na evropských letech. Důvodem je především možnost delšího doletu i lepšího pohodlí za letu, který směrem z Vietnamu potrvá přes třináct hodin.

Podle mluvčí Hany Hejskové České aerolinie zatím o spuštění linky definitivně nerozhodly. Linka je nicméně zavedena v elektronickém systému, kam má přístup veřejnost. Objednat si let zatím není možné.

Novou linku má využívat především početná vietnamská komunita v Česku. ČSA chystají od června i nákladní linku. S pronajatým nákladním jumbem budou dvakrát týdně létat mezi Prahou, Hongkongem a Vietnamem. Nové spojení má přinést státním aerolinkám zisk v řádu desítek milionů korun ročně s nepříliš velkým rizikem. "Většina kapacity v letadle je už dopředu nasmlouvaná," řekl zdroj MF DNES z vedení aerolinek.

České aerolinie oficiálně k plánu mlčí, MF DNES má informaci o projektu potvrzenou ze dvou vysoce postavených zdrojů. Plán již schválilo představenstvo. "Destinací, jejichž potenciál České aerolinie průběžně analyzují, je dlouhý seznam, což samo o sobě neznamená, že ten který obchodní případ bude skutečně realizován," uvedla na dotazy MF DNES bez bližších podrobností mluvčí Hana Hejsková.

"Vím, že se o tom ve vietnamské komunitě dost mluví. Usnadnilo by to hodně dopravu tropického ovoce a zeleniny i dalšího zboží do Česka," říká šéf Česko-vietnamské společnosti Marcel Winter. Podle něj by navíc usnadnila linka export českých výrobků na vietnamský trh.

České aerolinie si chtějí na linku půjčit nákladní stroj Boeing 747-400/F na dva roky formou ACMI pronájmu, provozovatel letadla by dodal i vlastní piloty. Smlouvy by měly aerolinkám zajistit, že zákazníci s objednanou kapacitou budou platit za dopravu i v době, kdy by neměli například dostatek nákladu na převoz. Jde o podobný princip, jaký používají například cestovní kanceláře u charterových letů.

Aerolinky už nemají vlastní cargo terminál, ten prodaly v roce 2007 společnosti Central European Handling.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Ilustrační snímek
Češi čekali na let Travel Service v Itálii 16 hodin, další uvázli v Hurghadě

Na italském letišti Lamezia Terme uvízly v pátek desítky turistů cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours kvůli poruše letadla Travel Service. Odlet byl...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.