Důvodem k ukončení jízd do hlavního města je podle webových stránek ČSAD Liberec nevyužitá dopravní kapacita. Jednoduše řečeno, lidé autobusy příliš nevyužívali. Vyjádření ředitele liberecké ČSAD Petra Wasserbauera se nepodařilo sehnat.
Autobusy ČSAD jezdily do Prahy od 4. února. Společnost reagovala na to, že na trase přestal od ledna fungovat DPMLJ. Udržet na této lince autobusy bylo pro něj finančně ztrátové. Na lince zůstala jen Student Agency. Ta po odpadnutí konkurence zvýšila jízdné.
Dopravní podnik má ale se "žlutou firmou" dohodu a posílá na trasu bezbariérové spoje, popřípadě je schopen vytížené autobusy doplnit. "Když nás Student Agency osloví, nasadíme posilový spoj," upřesnila mluvčí DPMLJ Martina Poršová.
Nevýhodou autobusů ČSAD bylo kromě nižšího komfortu to, že autobusy jezdily z autobusového nádraží a ne z terminálu MHD, odkud vyjíždějí žluté autobusy. Lidé to tak měli z dolního centra Liberce na nádraží trochu dále.
Student Agency se podařilo už několikrát v minulosti linku takřka ovládnout. Firma měla do roku 2009 na lince do Liberce monopol poté, co v roce 2007 zlikvidovala poslední konkurenci - taktéž ČSAD Liberec. Ještě rok předtím přitom na trase jezdily i firmy Hotliner a Hoffmann.
Nový dopravce mezi Libercem a Prahou zatím na obzoru není. "Konkurence se nebojíme, jsme zvyklí podnikat v konkurenčním prostředí," řekl před časem mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.