ČSOB chce být univerzální

Československá obchodní banka, která v červnu minulého roku pod svá křídla vzala i konkurenční Investiční a Poštovní banku, stále pracuje na propojování obou původních bank ve snaze vytvořit jeden výrazný a silný bankovní ústav. "Nová banka chce hrát významnou roli jako univerzální banka s úplnou škálou služeb nabízející finanční a pojišťovací produkty v České a Slovenské republice," říká mluvčí ČSOB Jan Stolár.

Banka se soustředí na čtyři hlavní segmenty určené klientům: bankovnictví pro drobné střadatele, malé a střední podniky a velké finanční instituce.

Tento přístup má zjednodušit kontakt klienta s bankou a vyloučit, aby získával zbytečné informace, které nepotřebuje.

Původní banky přinesly do nové strategie každý svůj díl. Investiční a Poštovní banka byla zaměřena na drobnou klientelu, zatímco ČSOB poskytovala služby především podnikatelům. ¨

Všichni prodávají pro všechny
Nová skupina také dává možnost křížové propagace a prodeje produktů, které nabízejí jednotlivé divize a dceřiné společnosti. V tomto případě se mimo bankovní služby jedná také o stavební spoření, leasing, pojištění a důchodové připojištění, hypoteční bankovnictví a stavební spoření.

Za tím účelem musí být integrovány informační a počítačové systémy a také náležitě proškoleni pracovníci pro jednotlivé pobočky, které mají poskytovat úplné služby.

Nová banka hubne
ČSOB bude zeštíhlovat svoji strukturu, aby snížila náklady. Nejvíce se překrývají centrály obou původních bank, které nyní sídlí v 31 budovách. V budoucnosti by jich podle Stolára mělo být 15 až 17.

Se snižováním nákladů je spojeno také propouštění pracovníků. Od června do září jich odešlo asi 200, do konce prosince pak dalších 300.

"Ve druhé vlně, která začne počátkem tohoto roku, byl navržen odchod asi 380 pracovníků centrály. Další snižování počtu pracovníků lze očekávat také na regionální úrovni," dodává Stolár.