Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hlasujte o nejzajímavější název obchodu či restaurace

  9:00aktualizováno  9:00
U chcípáka, U starý svině či U mrtvýho ptáka, to jsou názvy podniků, v nichž se hosté podle čtenářů iDNES.cz navzdory svým jménům dobře nají. Majitelé firem volí názvy svých podniků podle různých klíčů. Jedni sází na lidovost, druzí na popisnost, další se snaží o komické spojení s místem, kde stojí. Vyberte, který snímek je nejzajímavější.

Hospoda U chcípáka u pražské Invalidovny. Poblíž je také bar U černý plíce nebo U mrtvýho ptáka. Jsou to prý nejlepší podniky v okolí. (10. 3. 2014) | foto: Eliška Madsson

V galerii je 55 snímků, které byly zařazeny do soutěže. O tom, který je nejlepší, rozhodnou čtenáři ve dvou kolech. V prvním, které začíná ve středu od 9:00 a končí příští středu, 26. března v 9:00, může každý návštěvník iDNES.cz hlasovat ve fotogalerii pro jeden nejlepší snímek.

Hlasujte v galerii

Jaký název podniku se vám líbí nejvíc, hlasujte až do středy 26. března 2014 ZDE. Hlasovací pole najdete u každého snímku v pravé části okna.

Pokud název stánku naznačuje, jaké párky servíruje, pak dobrou chuť! (Kovářova...
Kavárna a sendvičárna na ostrově Koh Lanta v Thajsku svým názvem překvapila...
Cukrárna U mlsné kočky. (18. 6. 2013, Slatiňany)

Do druhého kola postoupí deset snímků, které získají nejvíce hlasů. Z nich následně čtenáři opět vyberou v anketě nejlepší snímek. Autor vítězné fotografie dostane honorář ve výši 1 000 Kč.

Víte, kde se dobře najíte?

Najděte si restauraci, kde si pochutnáte na dobřesenajim.cz.

Do soutěže byly zařazeny i snímky, které samy o sobě zvláštní název nemají, avšak v souvislostech, ve kterých byly zachyceny, vzbuzují úsměv. Například ze sport baru s drsným názvem Železná Sparta, se tím, že se mu rozbila některá neonová písmena, stal o hodně měkčí podnik Žele parta.

Někde nový majitel firmy opomněl odstranit starý název obchodu a z podniku tak vznikl bizarní hybrid (Pivnice - Textil), který může potenciální zákazníky mást, protože nevědí, zda si uvnitř koupí šaty, nebo do sebe hodí jedno pivo.

Viktor Špála si rád hraje s názvy, které kolem sebe vidí. Výkup zlata ve...
Zdice. "Poutač 'čínská bistro' se nedal přehlédnout, pro jistotu jsem zde nic...
Sázková kancelář na Slovensku může být pro české odboráře inspirací... (Senec,...

Některé snímky se dostaly do soutěže kvůli tomu, že jejich názvy mají ať už úmyslně či neúmyslně potíže s gramatikou či skloňováním. Další fotky zase proto, že byly foceny v cizině, kde názvy podniků v místním jazyce znamenají v češtině něco úplně jiného.

A do soutěže se kvalifikovaly i snímky, které jen díky tomu, že byly nafoceny z určitého úhlu, dávají názvu úplně jiný rozměr. Z výkupu zlata se tak stal nechtěně výkup zla. Masna v sousedství pohřebního ústavu zase dostala až hororový nádech.



Témata: Pivo, Zlato


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.