Kabelový modem zapůjčený od společnosti UPC

Kabelový modem zapůjčený od společnosti UPC | foto: iDNES.cz

Telekomunikační úřad hrozí UPC desetimilionovou pokutou kvůli modemům

  • 336
Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s kabelovou firmou UPC. V řízení bude zkoumat, proč firma neinformovala zákazníky o navýšení cen za pronájem modemů a set top boxů.

Firmě hrozí až desetimilionová pokuta, uvedl úřad na svých stránkách s tím, že situaci začal vyšetřovat na základě stížností spotřebitelů už v květnu.

"Na základě získaných zjištění bylo zahájeno dne 8. června 2012 se společností UPC správní řízení ve věci podezření na spáchání správního deliktu," uvádí ČTÚ ve své monitorovací zprávě za červen.

Podle úřadu UPC nesplnil zákonnou povinnost informovat účastníky o změně smluvních podmínek a v případě, kdy dochází ke zhoršení jejich postavení, informovat je i o možnosti odstoupení od smlouvy bez sankce. "V případě, že se prokáže porušení výše uvedené povinnosti, hrozí společnosti postih až do výše 10 milionů korun," dodává úřad.

UPC posílalo zákazníkům dopis, nedostali ho však všichni

Firma UPC ale říká, že klienty na změnu podmínek upozorňovala už v březnu. Některým to oznámila e-mailem, jiným zaslala dopis, ale ne doporučený, některým zákazníkům ale běžné psaní nedorazilo a o změně podmínek nevěděli. "Pokud se tito zákazníci ozvali, tak jsme jim umožnili ukončit bez sankce smlouvu i po skončení zákonného termínu. Cenu za pronájem jsme jim za tu dobu neúčtovali," říká mluvčí UPC Juraj Gerbery.

Společnost UPC změnila svým zákazníkům platby za své služby od 1. května 2012 tak, že jednostranně navýšila ceny za pronájem modemu a set-top boxu.(jak firma zdražila služby, čtěte zde). Řadu z nich tímto nečekaným krokem rozčilila. Společnost však přesto tvrdí, že služby nezdražila, jen rozdělila platby na více částí.

To však není pravda. Zákazníkům, kteří využívají slevové balíčky, se po samostatném započítávání pronájmů účet navýšil o desítky korun.