Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čtvrtina řidičů jezdí v omezeních na D1 rychleji, než je povolené

  13:03aktualizováno  13:03
Dálnice D1 by se mohla stát bezproblémovou kasičkou pro plnění veřejných rozpočtů. Maximální povolenou rychlost v omezeních na této dálnici totiž dodržují jen tři čtvrtiny řidičů. Nehody v zúžených pruzích přitom vedou k nejčastějším kolapsům provozu na nejvytíženější silnici.
Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek

Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Ukazují to data z měření kamerami na dvou úsecích D1, kde aktuálně probíhá modernizace. Jedno měření probíhalo na 34. kilometru, kde je rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině, druhé na 180. kilometru, kde auta mohou jezdit stokilometrovou rychlostí.

Povolenou rychlost na každém úseku překročila pokaždé více než čtvrtina aut. Zhruba sedmnáct procent všech vozů přitom překročilo rychlost „jen“ o deset kilometrů v hodině, staveništěm ale stále projíždí za den stovky aut s výrazně vyšší rychlostí. V týdenních statistikách jde o vysoké číslo: tam, kde byla osmdesátka, jelo za týden 1 490 aut více než stovkou.

Měřili jsme rychlost u škol. Překročil ji řidič autobusu i taxikář

Data přitom ukazují, že na část řidičů alespoň částečně zabírá ukazatel rychlosti, který jim říká, zda jedou podle pravidel nebo mají zpomalit. Například na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na prvním měření překročilo rychlost o čtvrtinu méně řidičů. Přesto se najdou každý den řádově desítky řidičů, kteří osmdesátkou prolétnou vyšší rychlostí než 120 kilometrů v hodině, 57 aut za týden jelo i vyšší rychlostí.

Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic chtějí rychlost v uzavírkách měřit i pokutovat více než dosud. „Měřením v zúženích chceme řešit hlavně bezpečnost na silnicích, aby řidiči zvedli nohu z plynu a neohrožovali sebe a ostatní účastníky provozu i stavby. Rozhodně nechceme a nebudeme řidiče otravovat zbytečnými restrikcemi a nesmyslně je pokutovat,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Redaktoři iDNES.cz sledovali, jak rychle jezdí auta u škol:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má...
Travel Service má nejvíce letadel v historii, chce navýšit podíl v ČSA

Letecká společnost Travel Service letos znovu výrazně dominuje dopravě Čechů k moři. Na letní sezónu má ve flotile 48 letadel, nejvíce v historii. Své základny...  celý článek

Airbus A380 Lufthansa
Lufthansa přesouvá největší letadla, hádá se o poplatky ve Frankfurtu

Napětí mezi největším německým dopravcem a letištěm ve Frankfurtu roste. Lufthansa se kvůli vysokým poplatkům na své hlavní základně rozhodla přesunout část...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.