Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtvrtina řidičů jezdí v omezeních na D1 rychleji, než je povolené

  13:03aktualizováno  13:03
Dálnice D1 by se mohla stát bezproblémovou kasičkou pro plnění veřejných rozpočtů. Maximální povolenou rychlost v omezeních na této dálnici totiž dodržují jen tři čtvrtiny řidičů. Nehody v zúžených pruzích přitom vedou k nejčastějším kolapsům provozu na nejvytíženější silnici.
Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek

Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Ukazují to data z měření kamerami na dvou úsecích D1, kde aktuálně probíhá modernizace. Jedno měření probíhalo na 34. kilometru, kde je rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině, druhé na 180. kilometru, kde auta mohou jezdit stokilometrovou rychlostí.

Povolenou rychlost na každém úseku překročila pokaždé více než čtvrtina aut. Zhruba sedmnáct procent všech vozů přitom překročilo rychlost „jen“ o deset kilometrů v hodině, staveništěm ale stále projíždí za den stovky aut s výrazně vyšší rychlostí. V týdenních statistikách jde o vysoké číslo: tam, kde byla osmdesátka, jelo za týden 1 490 aut více než stovkou.

Měřili jsme rychlost u škol. Překročil ji řidič autobusu i taxikář

Data přitom ukazují, že na část řidičů alespoň částečně zabírá ukazatel rychlosti, který jim říká, zda jedou podle pravidel nebo mají zpomalit. Například na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na prvním měření překročilo rychlost o čtvrtinu méně řidičů. Přesto se najdou každý den řádově desítky řidičů, kteří osmdesátkou prolétnou vyšší rychlostí než 120 kilometrů v hodině, 57 aut za týden jelo i vyšší rychlostí.

Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic chtějí rychlost v uzavírkách měřit i pokutovat více než dosud. „Měřením v zúženích chceme řešit hlavně bezpečnost na silnicích, aby řidiči zvedli nohu z plynu a neohrožovali sebe a ostatní účastníky provozu i stavby. Rozhodně nechceme a nebudeme řidiče otravovat zbytečnými restrikcemi a nesmyslně je pokutovat,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Redaktoři iDNES.cz sledovali, jak rychle jezdí auta u škol:

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.