Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Cyklistiku si mohou užívat už batolata

aktualizováno 
Děti ocení jízdu na kole, ať jsou ještě batolata nebo už teenageři.
Děti ocení jízdu na kole, ať jsou ještě batolata nebo už teenageři. Jde jen o to, zvolit v pravou chvíli správné sportovní náčiní. Při jízdě na jakémkoliv z nich by však neměla chybět helma.

1-3 roky
Přední dětské sedačky

Pro rodiče, kteří nevěří svým dětem, že nebudou za jízdy zlobit, nebo sami sobě, že zvládnou řízení kola, se stále ještě vyrábějí sedačky na rám bicyklu. Musejí mít stupačky, aby dítě nestrčilo nohu do výpletu předního kola. Jízda s dítětem před sebou je nepohodlná a nejistá.

1-4 roky
Zadní dětské sedačky

Sedačky dozadu jsou obvykle velmi bezpečné, protože mají bytelné bočnice a jsou vybavené bezpečnostními pásy. Dospělý se může věnovat řízení a šlapání.

2-4 roky
Vozíky

Plastové nebo plechové vozíky za kolo vyrábějí renomované cyklistické značky i bezejmenní výrobci. Dobrý vozík je vybaven shrnovací stříškou, bezpečnostním praporkem vytaženým vysoko nad vozík, odrazkami a vyjímatelnými sedadly (aby bylo možno místo nich dát do vozíku korbu hlubokého kočárku nebo zavazadla). Samozřejmostí by mělo být takové spojení s kolem, které umožňuje naklánění do stran. Vozíky nesmějí na české silnice, ale v cizině jsou běžné.

4-6 let
Půlkola

V alpských zemích se vyrábějí dětské bicykly bez předního kola a vidlice, které se připojují k dospělému kolu. Obratnost této soupravy připomíná kamion, a proto se hodí hlavně na dlouhá stoupání horskými údolími, kam by dítě nemělo dost vytrvalosti samo vyjet.

4-5 let
Kola se stálým převodem

Tak zvané "furtošlapky" jsou dobré k rychlému získání cyklistických návyků. Děti při tom nemusí myslet na volnoběh, brzdění a všechno mají hned pod kontrolou. Jaký udělají pohyb, tak jedou. Kvůli pocitu rovnováhy se nedoporučuje vůbec používat postranní kolečka.

5-7 let
Kola s protišlapací brzdou

Pro malé cyklisty jsou dobrá co nejlehčí a nejjednodušší silniční kola s dámským rámem a tak zvaným torpédem. Malé děti ještě nedokážou odhadnout, zda ubrzdí či ne, a reflexivní záběr v opačném směru šlapání je zastaví. Převody jsou zbytečné, v tomto věku jim ještě mnoho neřeknou.

7 a více let
Kola s převody

Děti postupně přicházejí na to, k čemu je řazení, některé se už o své kolo starají a není pro ně obtížné ujet za den i několik desítek kilometrů. Pozor na váhu kola, protože dítěti lze zprotivit cyklistiku například jen tím, že musí tahat těžké kolo ze sklepa po schodech, nebo že nevytlačí prudký kopec za domem. Vhodnější jsou tedy spíše trekkingové varianty než horské.

Autor:


Témata: Test iDNES.cz, kamion


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Druhé finálové utkání hokejové extraligy mezi Kometou a Zlínem (18. dubna)...
Podniky diskriminovaly nevidomé i fanoušky Komety, odhalila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí pět případů diskriminačního jednání v obchodech a restauracích. Inspektoři za to uložili tři pokuty v...  celý článek

Pečený candát se zelím a bramborem je oblíbený hlavně v Alsasku, u nás ho...
Test restaurací u památek: Kuchyně nemyslí na děti, Krumlov je předražený

MF DNES otestovala restaurace u dvanácti nejnavštěvovanějších památek Česka. Polovina jich dopadla velmi dobře, ale našli jsme i doslova nechutná jídla. Kromě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.