Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výpadek Ruska nahrazuje Itálie, CZ Loko získala na jihu další zakázky

  12:19aktualizováno  12:19
Rusko bývalo pro CZ Loko roky jedním z hlavních odbytišť a ještě při návštěvě prezidenta Miloše Zemana před dvěma lety v České Třebové to vypadalo, že na spadnutí jsou zde další velké zakázky. Jenže už přes rok tu firma nemá jediný kontrakt.

Čtyřnápravová lokomotiva EffiShunter 100 je určena hlavně pro provoz na železničních vlečkách. CZ LOKO je dodá do několika italských přístavů | foto: CZ LOKO

Firmě se přesto daří výpadek ruského trhu úspěšně nahrazovat v jiných zemích, zejména ve Finsku, Turecku a v poslední době hlavně v Itálii.

Zatím poslední velkou zakázkou na Apeninský poloostrov je výhra v soutěži vypsané italskou firmou Serfer Servizi Ferroviari (SERFER) ze skupiny národního dopravce Trenitalia na dodávku pěti posunovacích lokomotiv. CZ Loko soutěž vyhrála s lokomotivou EffiShunter 1000.

Jde o lokomotivu, kterou firma představila poprvé loni v Berlíně na železničním veletrhu Innotrans, Serfer je prvním zákazníkem. CZ LOKO tak navázalo na své významné obchodní úspěchy v Itálii v posledních letech, kdy do země dodalo přes 50 vozidel, nové zakázky získala i letos.

Stroje budou sloužit ve velkých logistických uzlech jako je Verona nebo nákladní přístav v Janově. V prvním období jde čistě o posunovací služby, později budou lokomotivy používány i pro traťovou službu. Nyní obě strany ještě jednají o následném komplexním servisu vozidel, o který by se postarala dceřiná společnost CZLOKO Italia.

„Klíčová pro vítězství v tendru byla technická vyspělost vozidel, jejich spolehlivost, nízké náklady na provoz a údržbu spolu s poměrně rychlým termínem dodání. Důležitou roli hraje také dostupnost servisních služeb a náhradních dílů od naší italské dceřiné společnosti,“ řekl Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia.

Pro CZ LOKO jde o další velkou zakázku v Itálii, kterou letos získala. Současně firma letos oznámila nové kontrakty na dodávky lokomotiv do Finska a Turecka.

Dieselelektrický EffiShunter 1000 má výkon 895 kW, maximální rychlost 100 kilometrů za hodinu. Je určen hlavně pro posun na vlečkách. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem s on-line diagnostikou a monitoringem přes GPS. Na přání zákazníka lze pak instalovat další sofistikované technologie jako je automatická regulace rychlosti, radiové dálkové ovládání nebo automatické spřahovací zařízení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.