Částka, za kterou je sdružení firem ochotno úsek dálnice zmodernizovat, je zhruba o 300 milionů korun nižší, než kolik byla předpokládaná cena projektu. Jeden kilometr úseku vychází na zhruba 146 milionů korun.
O výsledku soutěže v pondělí napsal server Zdopravy.cz, který informaci převzal z Věstníku veřejných zakázek. Server také upozornil, že v zakázkách na modernizaci D1 jde o první případ, kdy se do prací pustí dvě zahraniční firmy, které dosud v Česku nic nestavěly.
Vyhlášení vítěze nabralo více než roční zpoždění. Podle informací serveru Zdopravy.cz Ředitelství silnic a dálnic nejprve dlouho prověřovalo, zda firma neudělala v nabídce chybu, nebo zda nejsou některé položky v rozpočtu příliš nízké. Pak ještě uzavření soutěže zdržel rozklad Dětí Země proti stavebnímu povolení.
Zájem o opravy D1 roste
Zájem zahraničních společností o práce na stavbách a opravách tuzemských silnic roste. Italská Toto Costruzioni Generali podala nabídku rovněž v soutěžích na opravu D1 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi nebo Hořicemi a Koberovicemi. Do soutěží v ČR se rovněž hlásí například portugalská MOTA-ENGIL, španělská Corsán Corviam Construcción, italská Astaldi nebo slovenský Váhostav.
Oprava dálnice D1 je rozdělena na 21 samostatných úseků, z nichž sedm je už zmodernizovaných a dalších šest se opravuje. Celá rekonstrukce má být hotova v roce 2020. Maximální rozpočet je kolem 20 miliard korun.
Vizualizace ŘSD plánované rekonstrukce D1 z června 2012:
21. června 2012 |