Zachování čtyř pruhů i za cenu jejich zúžení je jediná možnost, jak během výstavby udržet na dálnici provoz a zabránit tomu, aby řidiči sjížděli a vyhledávali objízdné trasy, vysvětlil koordinátor pro modernizaci D1 Jiří Švorc.
Zachování počtu pruhů bude údajně z hlediska postupu složitější, časově náročnější a nejspíše si tento požadavek vyžádá navýšení investice. "Omezení provozu na D1 do jednoho pruhu ale už dnes vyvolává několikakilometrové kolony, a proto je tento požadavek plně legitimní," dodal Švorc.
Během dnešní schůzky policie probírala s Ředitelstvím silnic a dálnic, které je investorem stavby, časový harmonogram oprav a způsob vedení dopravy v dotčených místech. Další setkání se už neuskuteční na celorepublikové úrovni, ale budou na nich konkrétní opatření probírána s úřady, kterých se budou jednotlivé opravy přímo dotýkat.
Podle Švorce je pravděpodobné, že se plánované zahájení opravy 1. března nestihne. Vzhledem ke lhůtám, které jsou potřebné na zadání stavby a výběrová řízení, by bylo nutné tato řízení vyhlásit okamžitě, uvedl Švorc. Práce se tak nejspíš posunou na letní měsíce a během jara se bude investor věnovat projednání dopravních opatření a všech možných dopadů, které stavba může mít.