Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Daewoo požádalo o nucenou správu, Volkswagen chce jeho polský závod

  12:29aktualizováno  12:29
Bankrotující jihokorejská automobilka Daewoo Motor oficiálně požádala soud o nucenou správu. Již ve čtvrtek dodavatelé a hlavní věřitelé firmy oznámili, že nehodlají dále čekat na splácení dluhů a zastavují dodávky. Daewoo proto musela pozastavit výrobu ve svém hlavním domácím závodě. "Po středečním prohlášení úpadku už nebyla normální činnost možná," reagovalo na situaci vedení firmy. Německý koncern Volkswagen ve čtvrtek oznámil, že chce od Korejců koupit 50 procent britského výrobce nákladních aut LDV, později přidal i polské závody na kompletaci užitkových automobilů.

Daewoo  mělo ve středu vyrovnat splatné závazky z dluhopisů za 87,5 miliardy wonů (77,4 milionu USD), nemělo však žádné volné finanční prostředky. Celkové dluhy společnosti přes deset miliard dolarů dělají z tohoto krachu největší bankrot v dějinách Jižní Koreje.

Úpadku firmy předcházelo složité vyjednávání. V jeho rámci mimo jiné odborové organizace nepřistoupily na zrušení 3 500 pracovních míst. Věřitelské banky a dodavatelské firmy se více než rok pokoušeli udržet klenot jihokorejského průmyslu při životě.

V současné situaci se rozhoduje také o osudu zahraničních dceřiných společností Daewoo Motor. Problematická je především situace v Uzbekistánu, kde je Daewoo s 1,4 milardy dolarů největším zahraničním investorem.

"Mohu říci, že budeme i nadále vyrábět auta pro domácí trh, to pro nás ale moc velký význam nemá. My musíme vyrábět na export,abychom mohli získat tvrdou měnu," vysvětlil představitel uzbecké vlády.

Lépe jsou na tom závody ve Velké Británii a Polsku. V obou zemích vlastní Daewoo výrobce užitkových a nákladních automobilů. Na britskou LDV i polskou Daewoo Motor Poland si brousí zuby koncern Volkswagen.

"Daewoo Motor Poland a LDV pracují na novém rozvojovém projektu, kterým bude výroba  užitkového vozu. O to má Volkswagen rovněž zájem," sdělila představitelka Daewoo.

Továrna, kterou má Daewoo v polském Lublinu, vyrábí nákladní automobily a vozy s pohonem na čtyři kola, přičemž roční kapacita výroby činí asi 32 000 vozů.

Plán na záchranu automobilky před kolapsem začal být znovu aktuální v září, kdy od exkluzívních rozhovorů o vstupu do firmy odstoupila americká společnost Ford Motor. Poté zájem projevila americká automobilka General Motors spolu s italským Fiatem. e užitkových a nákladních automobilů. Na britskou LDV i polskou Daewoo Motor Poland si brousí zuby koncern Volkswagen.

"Daewoo Motor Poland a LDV pracují na novém rozvojovém projektu, kterým bude výroba  užitkového vozu. O to má Volkswagen rovněž zájem," sdělila představitelka Daewoo.

Továrna, kterou má Daewoo v polském Lublinu, vyrábí nákladní automobily a vozy s pohonem na čtyři kola, přičemž roční kapacita výroby činí asi 32 000 vozů.

Plán na záchranu automobilky před kolapsem začal být znovu aktuální v září, kdy od exkluzívních rozhovorů o vstupu do firmy odstoupila americká společnost Ford Motor. Poté zájem projevila americká automobilka General Motors spolu s italským Fiatem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.