Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


MF DNES: Odvolaný šéf drah Zelený dostal zlatý padák

  9:06aktualizováno  9:06
Éra zlatých padáků na drahách pokračuje. Dalibor Zelený byl ve funkci šéfa Českých drah sedm měsíců. Teď dostane dva platy jako odstupné a 250 tisíc korun měsíčně po dobu jednoho roku, aby nenastoupil ke konkurenci.

Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený. | foto: Profimedia.cz

Nový generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz v únoru na dotaz MF DNES uvedl, že jeho předchůdce dostane jen dva platy odstupného. Jenže, jak  teď zjistila MF DNES, se ukazuje, že to tak není. Dalibor Zelený, odvolaný z funkce po sedmiměsíčním působení, bude kromě dvou platů na rozloučenou celý další rok dostávat každý měsíc 250 tisíc korun, aby neodešel ke konkurenci.

Kritizované zlaté padáky na Českých drahách tedy pokračují, i když jsou už menší než v éře, kdy z Českých drah odcházel ředitel Petr Žaluda. Ten společně s dalšími manažery dostal "konkurenční doložku" na dva roky. Po tuto dobu má také od Českých drah zajištěný příjem - 500 tisíc korun měsíčně.

To, že Zelenému budou dráhy kromě dvouměsíčního odstupného vyplácet ještě další peníze, vyšlo najevo až při posledním zasedání dozorčí rady. "Byl jsem překvapen, že se České dráhy této možnosti konkurenční doložky nevzdaly," říká ministr dopravy Antonín Prachař. Konkurenční doložky ve smlouvách se mu nelíbí a odmítá je.

Vedení drah je však hájí. "Je to ochranné opatření, aby manažer nepřešel ke konkurenci," uvedl personální ředitel Ivo Veselý. "Je to zcela běžné," říká i nový generální ředitel Kurucz. Podle něj je konkurenční doložka ve smlouvě se Zeleným už od 30. července loňského roku, kdy ji údajně schválila dozorčí rada.

Bývalý předseda dozorčí rady Zdeněk Žemlička ani její člen a šéf železničních odborů Jaroslav Pejša si ovšem nevzpomínají, že by o něčem takovém hlasovali. "Ve smlouvě do konce loňského roku konkurenční doložka nebyla," tvrdí Žemlička, ale považuje ji za správnou.

MF DNES zjišťovala, zda je obava z přestupu ke konkurenci u Zeleného reálná. Zeptala se největších českých soukromých železničních dopravců, zda by o jeho služby měli zájem. Ani jedna z firem neodpověděla, že by ho zaměstnat chtěla. Zeleného reakci se nepodařilo získat, nezvedal telefon ani neodpovídal na textové zprávy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.