Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dálnice D1 nebude mít po opravách tři pruhy. Ušetří se 30 miliard

  8:44aktualizováno  8:44
Nová "superstrategie" ministerstva dopravy pohřbívá možnost rozšiřovat v rámci rekonstrukce dálnici D1 tak, aby měla k každém směru tři pruhy. Během oprav se pouze o něco rozšíří stávající pruhy.
Dálnice D1. Ilustrační foto

Dálnice D1. Ilustrační foto | foto: MF DNES

Informoval o tom deník Aktuálně.cz. Rekonstrukce a úpravy D1 od Mirošovic po Kývalku v délce 160 kilometrů by měla být prvním velkým projektem postaveným formou PPP, neboli partnerství soukromého a veřejného sektoru, kde stavbu financuje firma, která bude mít později určitou dobu příjmy z provozování dopravy.

V současné hospodářské situaci České republiky je verze 3+3 podle Bárty "zbytečně luxusní", píše server. Náklady na přestavbu D1 na šestiproudou dálnici by se vyšplhaly na 50 miliard korun, úspornější verze bude stát zhruba 20 miliard korun, uvedla Denisa Vajskébrová z tiskového odboru ministerstva.

Rekonstrukce nejstarší tuzemské dálnice má přinést větší bezpečnost a plynulost jízdy. Během plánovaných oprav se dálnice rozšíří o tři čtvrtě metru na každé straně. "Šířka jízdního pásu bude rozšířena z nynějších 10,75 metru na 11,5 metru," tvrdí Vajskébrová. Tam, kde to bude možné, se také prodlouží stoupací pruhy, takže kamiony by měly méně překážet. Širší odstavný pruh také podstatně zvýší bezpečnost při odstávkách aut.

D1 získá po rekonstrukci podle Vajskébrové i moderní informační systém včetně SOS hlásek a nouzových zálivů. Upravena bude i kanalizace a sklony vozovky tak, aby z ní lépe odtékala voda hrozící autům smykem. Nový povrch ukončí i bouchání kol o vychýlené spáry segmentů dálnice, takže by se měla snížit i hlučnost provozu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.