Rozhodnutí se týká úseku mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru. Dálnice se má podle plánů rozšířit o čtyři metry v každém směru. Podle resortu životního prostředí by byl vliv stavby na životní prostředí celkově přijatelný.
Na vylepšení dálnice si ale řidiči ještě dlouho počkají. Ředitelství silnic a dálnic musí zajistit uzemní rozhodnutí, výkupy pozemků a stavební povolení, což bude zřejmě trvat několik let.
O rozšíření dálnice rozhodl bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský už v roce 2005. Tehdy odhadoval celkové náklady na 30 až 40 miliard korun a dokončení stavby v roce 2010. To se však ukázalo jako nereálné.
Dálnici čekají opravy za 18 miliard
Současné vedení ministerstva dopravy spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic chce proto nejstarší českou dálnici v následujících letech alespoň zrekonstruovat, počet pruhů přitom zůstane stejný. Tyto práce by mohly začít ještě letos a pokračovat v průběhu deseti let, stát by měly 18 miliard korun.
V rámci rekonstrukce se dálnice v každém směru rozšíří o 75 centimetrů. ŘSD přitom vážně uvažuje o spolupráci se soukromým investorem v rámci projektu PPP. "Není nutné vykupovat pozemky, čímž padá jedna z hlavních překážek využití PPP," uvedla mluvčí resortu Martina Vápeníková.
Dálnice D1 je vedená v šesti pruzích mezi Prahou a Mirošovicemi, v brzké době se dočká stejné šířky i na 30 kilometrech u Brna.