Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Měřené úseky se na D1 zatím rozšiřovat nebudou, zasáhl antimonopolní úřad

  15:17aktualizováno  15:17
Úřad na ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením Ředitelství silnic a dálnic uzavřít tendr na dodávku měřících systémů pro dálnici D1. Měření rychlosti vozidel se tím opět odsouvá.
Policie se na dálnici občas ukáže, jinak však „pirátům silnic“ zatím nic moc nehrozí. Ilustrační foto

Policie se na dálnici občas ukáže, jinak však „pirátům silnic“ zatím nic moc nehrozí. Ilustrační foto | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Důvodem opatření je podle mluvčího Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martina Švandy to, že úřad potřebuje více času na shromažďování důkazů pro konečné rozhodnutí. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl sdělil, že rozšiřování systému, který má kontrolovat dodržování snížené rychlosti v opravovaných úsecích dálnice D1, tím zřejmě nabere zpoždění.

V současnosti ŘSD měří rychlost zatím na prvním úseku mezi Psářemi a Souticemi. Během roku se měl počet kontrolovaných míst rozrůst na pět v souvislosti s tím, jak se ŘSD podaří vysoutěžit nová měřící zařízení. Ministerstvo dopravy počítalo s umístěním systémů mimo jiné na rekonstruovaných úsecích dálnice D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce.

Výběrové řízení na pořízení nových měřičů se ŘSD nedaří dokončit dlouhodobě. Na přelomu loňského a letošního roku ŘSD zrušilo předchozí soutěž s tím, že je nutné výrazně zpřesnit technické požadavky.

Statisíce přestupků

S úsekovým měřením začalo ministerstvo loni na úseku nedaleko Brna. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu. Kromě uzavírek na opravované D1 používá ŘSD podobný systém například v Klimkovickém tunelu u Ostravy.

Kamery pro úsekové měření dokáží po projetí automobilu celým měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a v případě překročení limitu tyto informace předají policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Ministerstvo dopravy dlouhodobě plánuje nasazovat tyto systémy na opravované úseky dálnice D1. Provoz na volných částech dálnice úřad permanentním systémem kontrolovat neplánuje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Masarykovo nádraží v Praze
České dráhy Masarykovo nádraží neprodají, udělají z něj svou výkladní skříň

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím...  celý článek

Pracovní vůz MUV 74, který vyrábí CZ Loko pro Správu železniční cesty...
Velký soud o drezíny. SŽDC chce za nedodané stroje desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty počítala s tím, že touto dobou bude už přes rok používat modernizované drezíny pro údržbu kolejí. Vítěz soutěže na jejich...  celý článek

Silničáři začali s opravami 24. července. Pomocí frézy z dálnice vyřízli pruh
PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8

Během letních prázdnin plánuje ministerstvo dopravy řadu oprav na dálnicích i silnicích I. třídy. Největší komplikace mohou řidiči čekat na několika úsecích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.