Vyplývá to z nabídek devíti firem, které se o dva úseky v projektované hodnotě přes 2,6 miliardy uchází. MF DNES má údaje o nabídkách firem k dispozici.
Stavba by mohla začít ještě letosSpojení Prahy a Českých Budějovic čeká v příštích letech výrazné zlepšení. Už letos v červnu se má otevřít úsek dálnice z Tábora do Veselí nad Lužnicí (více čtěte zde). Pokud nedojde ke zpoždění při odvolávání se soutěžících, další úsek se začne stavět ještě letos. |
V případě úseku z Veselí nad Lužnicí do Bošilce nabídla Skanska cenu 569 milionů korun oproti odhadovaným 1,3 miliardy, tedy 43 % projektové ceny. Další z celkem devíti soutěžících požadovali podstatně více: druhá je nabídka společnosti Strabag za 634 milionů korun. O stavbu se uchází prakticky všechny velké tuzemské firmy z oboru dopravního stavitelství.
Podobně velký odstup je i u druhého úseku stavby z Borku do Úsilného, kde Skanska nabídla 597 milionů korun. Druhé konsorcium Strabagu s Eurovií nabídlo 717 milionů korun. ŘSD zatím nerozhodlo, jakou nabídku vybere. Podle mluvčí Skansky Lucie Novákové nejde Skanska do žádné soutěže s nabídkou, která by nepokrývala náklady.
"Soutěž ještě není uzavřená, nechceme se tedy pouštět do detailních komentářů. Nicméně i v tomto případě platí, že naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži," řekla MF DNES Nováková.
Boj o stavební zakázky v posledních letech vede k velkému poklesu cen ve veřejných tendrech. Podle poslední analýzy společnosti Ceec Research dokonce 40 procent manažerů stavebních firem připouští, že je ochotno jít do zakázky s nulovou nebo zápornou marží.