Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cizinci mají zájem o české dálnice. D35 chtějí stavět Španělé i Turci

  13:25aktualizováno  13:25
Jedna z největších zakázek v historii na stavbu nových dálnic láká nezvykle vysoký počet zahraničních firem. Do soutěže o stavby nových úseků dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem se hlásí firmy z osmi různých zemí.

Část dálnice D35 sloužící jako obchvat Olomouce | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Ve hře o postavení 27 kilometrů nové dálnice, která má odlehčit D1 a současně zrychlit spojení Čech a Moravy severní variantou, je celkem 14 firem. Ty v pondělí podaly žádost o účast ve druhém kolem výběrového řízení na stavbu dvou úseků dálnice D35. Hodnotící komise teď bude posuzovat, zda splňují kvalifikační požadavky a potom je budou vybírat podle ceny.

Zahraniční hráče přilákal nejspíše velký objem peněz: hodnota obou zakázek je v součtu téměř deset miliard korun. Kromě českých firem, které jsou většinou ve sdružení, mají o české dálnice zájem firmy ze Slovenska, Bosny a Hercegoviny, Turecka, Itálie, Německa a Španělska.

Vyplývá to ze seznamu přihlášených, který v pondělí zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic.

Ve hře je například španělský stavební kolos Corsán - Corviam Construcción, který se přihlásil sám, španělskou firmu Acciona Infraestructuras si přizvala do soutěže společnost Imos Brno. O zakázku usiluje například také italsko - turecké sdružení firem Astaldi a IC Intas. Italská Toto Construzioni se hlásí společně s Geosanem.

Stejné sdružení nabídlo i nejnižší cenu společně s kazašským partnerem na modernizaci jednoho z úseků D1, soutěž ale není dosud uzavřena. Úplným nováčkem je firma Euro-Asfalt sídlící v bosenském hlavním městě Sarajevu.

Kvůli velikosti zakázky šly firmy většinou do sdružení firem, samotnou nabídku podaly jen Skanska, slovenský Doprastav a španělský Corsán - Corviam Construccion.

Dosud největší snahy o český trh mají italské firmy, které byly ale v případě zakázek na modernizaci D1 vyloučeny. Ne vždy se podaří zahraničním hráčům uspět s cenou: například v pondělí zveřejněném pořadí po otevření obálek s nabídkami na D48 Rybí - MÚK Rychaltice Corsán - Corviam nejdražší ze všech (více zde)

ŘSD rozdělilo stavbu na dva úseky. Z Opatovic nad Labem jde o dálnici dlouho 12,6 kilometrů do Časů (více zde), na který navazuje dalších 14,5 kilometrů dálnice do Ostrova (více informací o této stavbě zde). Oba úseky nemají ještě stavební povolení, ŘSD chce začít stavět příští rok.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.