Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vánoční trhy do Drážďan dojedou Češi po D8 už napřesrok, slíbil Ťok

  12:38aktualizováno  12:38
Dálnice D8, která je jednou z prioritních staveb této vlády, bude do konce roku 2016 hotova. Svůj německý protějšek o tom ujistil český ministr dopravy Daniel Ťok. Pokud se termín dodrží, bude otevření dálnice šest let za původním plánem. Dokončení posledního úseku blokovali ekologové a později sesuv půdy.

Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice D8 začátkem června 2013. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Na vánoční trhy do Drážďan bude podle Ťoka už možné vyjet po nové dálnici. Řekl to po pátečním setkání s německým ministrem dopravy Alexandrem Dobrindtem. Drážďanská nebo taky Teplická dálnice měla být podle projektu dokončená do roku 2010, potýkala se ale s protesty ekologů i pozdějším sesuvem půdy.

Stavbu posledního chybějícího úseku mezi Lovosicemi a Řehlovicemi dokončuje firma Eurovia.

„Vláda před prázdninami udělala všechny kroky k tomu, aby odstranila všechny administrativní překážky, odsouhlasila řízení bez uveřejnění na odstraňování sesutého svahu,“ řekl Ťok. Podle něj nyní nic nebrání tomu, aby se termín konce příštího roku podařilo stihnout. Dodržení termínu slibují i firmy, které se na stavebních pracích podílejí, dodal ministr.

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) už v červnu sliboval, že se dálnice dokončí v roce 2016. I on to slíbil německé straně. (více čtěte zde)

Před sesuvy varovali ekologové

Hlína a kamení zavalily dálnici u Litochovic na Litoměřicku předloni v červnu. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů. (o sesuvu čtěte zde)

Dělníci v první fázi odtěžili desítky tisíc tun zeminy. Práce pokračují i na místech mimo sesuv, zajistit mají odvodnění svahu. ŘSD předpokládá, že druhá fáze sanace by měla skončit v polovině příštího roku.

Kromě rozestavěné dálnice zavalil utržený svah zhruba dvousetmetrový úsek železniční trati mezi Úpořinami a Chotiměří. Trať se po dohodě Ústeckého kraje a ministerstva dopravy už obnovovat nebude.

Na trasu dálnice dlouhodobě upozorňovali ekologové ze sdružení Děti Země. Podle nich už v roce 2005, kdy se o budoucí dálnici jednalo, varovali geologové na riziko půdních sesuvů.

Kromě dálničního spojení se Saskem ministři projednávali i možnost propojení obou zemí vysokorychlostní železnicí nebo české plány na celoroční splavnění Labe.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.