"Je to u nás zvykem. Proto dokud rozhodnutí nenabude právní moci, nemůžeme říct, že už má dálnice všechna povolení," poznamenal Soldon.
Kompletní stavební povolení spojené s územním rozhodnutím se týká chybějících 4,7 kilometru. "Rozhodnutí jsme rozesílali ve středu, teď se bude zveřejňovat na úředních deskách a pak bude třicet dnů na odvolání. Takže kdyby se nikdo neodvolal, může nabýt právní moci někdy za pět týdnů," odhaduje Soldon.
S případnými odvoláními se bude muset vyrovnat krajský úřad. Pokud povolení nabude právní moci, začne Ředitelství silnic a dálnic stavět. Na dokončení úseku potřebuje zhruba 30 měsíců.
"Letos jsme vydávali čtyři rozhodnutí a jedno nám napadli," připomíná Soldon dokončenou část z Lovosic do Bílinky, po které už od středy měla jezdit auta. Jenže protihlukový tubus mostu nad obcí Vchynice neodpovídá projektu, a stavaři tak musejí čekat na dodatečné stavební povolení (více zde). Používat ho podle Soldona bude možné v nejhorším případě až v polovině příštího roku.
Podívejte se na most, kvůli němuž se zpozdí otevření další části D8
20. prosince 2011 |
Povolení na poslední úsek dálnice se řešilo už od letošního jara. Úřady po sérii soudních sporů s ekology raději všechna povolení zrušily a rozhodly se vydat územní a stavební povolení najednou. Termín vydání se neustále protahoval, původně mělo být už v létě. Skoro měsíční průtah zapříčinila i pomalost ústeckého magistrátu, který vydával jeden relativně jednoduchý dokument 24 dnů, žádnou lhůtu ale neporušil (více zde).
"Nakonec má to povolení 98 stran, byla to celkem fuška. Poslední dobou jsme pořád konzultovali s právníky i s autorem jednoho ze zákonů," řekl Soldon.