Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dálnice do Polska? Nejdříve v roce 2012

  10:10aktualizováno  10:10
Dobrá zpráva pro obyvatele Ostravska, špatná pro ty, kteří se těšili na bezproblémovou cestu z Moravy a Slezska do Polska. Ministr dopravy Gustáv Slamečka dnes přislíbil, že navzdory nedostatku peněz v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury by měl být letos v listopadu zprovozněn chybějící třicetikilometrový úsek dálnice D47 mezi Bělotínem a Bílovcem.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

"Část bude ale zpočátku fungovat pouze v polovičním profilu," upozornil ministr Slamečka. To znamená, že řidiči budou moci využívat pouze dva pruhy ze čtyř. Podobně se zprovozňovala třeba část dálničního obchvatu Plzně.

Zatímco cesta z Prahy na Ostravsko po dálnici bude možná už na konci letošního roku, pokračování dálnice D47 do Polska se odkládá. "Scénář, že by byl úsek mezi Bohumínem a státní hranicí dokončený v roce 2010, jsme už zcela opustili. Pokud na to budeme mít peníze, dostavíme ho nejdříve v roce 2012," plánuje Slamečka.

Poláci by přitom úsek své dálnice k hranicím měli postavit už na konci roku 2010. Problém české strany však tkví v tom, že dálnice do Polska není spolufinancována z evropských peněz v rámci Operačního programu doprava. Ministerstvo tak dokončení úseku mezi Bohumínem a hranicí neřadí mezi priority. Přednost totiž mají stavby financované z evropských peněz.

Pokud by financování staveb probíhalo podle ideálních představ fondu dopravy, potřeboval by v rozpočtu navíc 50 miliard korun. "Minimální požadavky by ale uspokojilo i 30 miliard," připustil Slamečka. Ten přislíbil, že by se kvůli nedostatku peněz neměla zastavit dostavba ústecké dálnice přes České středohoří ani dokončení jižní části pražského okruhu.

Mapa chybějícího úseku mezi Bělotínem a Bílovcem D47 - mapa
Zdroj: Mapy © PLANstudio

Vadí vám zpoždění výstavby dálnice D47 do Polska?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 8. června 2009. Anketa je uzavřena.

Ano 4297
Ne 2830




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.