Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další cenová válka. RegioJet zavádí vozy bez obsluhy za 99 korun

  12:16aktualizováno  12:16
Boj o cestující na české železnici opět přitvrdil. RegioJet zlevnil část spojů na trase mezi Prahou a Brnem a od března chce zavést zcela novou třídu, v které bude nabízet jízdenky ještě levněji než dosud.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Zatím první krok udělal RegioJet na trase Praha - Brno, kam vstoupil loni v prosinci. Většinu spojů zlevnil pro majitele kreditových jízdenek ze 175 na 140 korun v nejlevnějším tarifu Standard. Zlevnil tak pod cenu svých autobusů na této trase (165 Kč). Za původní cenu nabízí firma jen spoje ve špičce.

RegioJet odmítá, že by šlo o reakci na fakt, že vlaky na této trase nejezdí příliš plné. Šestivozové soupravy podle rezervačního systému nabízejí na řadě spojů často i přes sto volných míst v době odjezdu. „Leden a únor bývají vždy slabší měsíce, počty cestujících nám tu rostou,“ říká mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Boj s Českými drahami je pro RegioJet teď mnohem těžší, než když vstupoval na trasu Praha - Ostrava. České dráhy na trase nabízí mnohem více spojů, navíc kvalitními a pohodlnými soupravami.

„České dráhy předpokládaly rozpoutání cenové války ze strany Regiojetu, stejně jako tomu bylo i v předchozích případech na jiných tratích nebo na autobusových linkách. Na tento krok jsme samozřejmě připraveni a budeme na něj reagovat,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Zlevnění na 140 korun je ale zatím jen začátkem nové cenové války. RegioJet začne zařazovat do provozu postupně další ojeté vozy, které nakoupil ve Švýcarsku, a rozšíří tak počty vagónů v soupravách, navíc stahuje vozy z linky Bratislava - Košice. Nejpozději v březnu chce proto představit třídu „low-cost“, která bude určená pro cestující hledající nejnižší cenu.

Na rozdíl od ČD ale RegioJet provozuje všechny své vlaky bez dotací, musí si na jejich provoz vydělat.

„Reagujeme na rozšíření poptávky ze strany těch cestujících, kteří jednoznačně preferují nejvýhodnější cenu a nevyžadují během cesty standardní servis,“ vysvětlil Ondrůj. Někteří cestující si totiž stěžují, že nabídka občerstvení ze strany palubního personálu je rušivá.

Cestující budou mít nárok na vodu a noviny, ve voze ale nebude palubní personál. Nová třída bude ve vozech, které ještě u RegioJetu nejezdí a postupně je nasadí do provozu v příštích týdnech. Ceny těchto jízdenek budou o 20 % nižší než ve třídě STANDARD a na vybraných delších trasách, které bude RegioJet chtít marketingové podpořit, budou začínat už na 99 Kč.

Podle majitele RegioJetu Radima Jančury roste počet zákazníků, kteří s nimi jezdí denně i na kratší trasy do práce či do školy a nevyžadují aktivní servis.

„Je to jeden z poznatků například z našich nových spojů na trase Praha – Brno - Břeclav, kde tento počet zákazníků tvoří poměrně velkou skupinu cestujících,“ tvrdí Jančura. Podle něj postupně na této trase začnou nasazovat desetivozové soupravy.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.