Šéf ČD Cargo Vodička přišel do nákladního vlakového dopravce z banky Fio.

Šéf ČD Cargo Vodička přišel do nákladního vlakového dopravce z banky Fio. | foto: Dan Materna, MAFRA

Další čistky v dopravě: končí šéf ČD Cargo i náměstek ze správy železnice

  • 30
Ministr dopravy Radek Šmerda pokračuje ve velkých personálních změnách v podřízených organizacích ministerstva dopravy. Skončil šéf nákladní železniční dopravy i jeden z náměstků na SŽDC. Šmerda to potvrdil na tiskové konferenci.

Ve středu skončí ve funkci Jiří Vodička, který vede od loňského srpna státního nákladního dopravce ČD Cargo. O jeho konci se mluvilo několik týdnů. "Velmi nestandardně a podivně odměňoval některé své podřízené, proto nemohl zůstat na této pozici. Dnes byl odvolán," řekl Šmerda.

V čele firmy ho vystřídá exministr dopravy a současný šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slamečka, který byl už před dvěma týdny zvolen do představenstva.

Šéf ČD Cargo považuje své odvolání kvůli vyplaceným odměnám za zástupný důvod. "Odměny byly naprosto standardní, souvisely s mimořádně dobrým výsledkem hospodaření za první měsíce letošního roku, firma je se ziskem o 350 milionů korun výše, než byl plán," řekl Vodička, který nepředpokládá, že by ve firmě dál zůstal. Sám si odměny nevyplatil. Výši odměn svým podřízeným neuvedl, šlo ale podle něj řádově o jednotky měsíčních platů.

Fejk dostane kompenzaci téměř 2,5 milionu

Šmerda rovněž potvrdil konec Petra Fejka ve funkci ombudsmana Českých drah, Fejk už podepsal dohodu o ukončení činnosti. Dráhy se k Fejkovi zachovaly štědře - jako kompenzaci za podpis konkurenční doložky, podle níž nebude smět devět měsíců pracovat pro konkurenci, dostane kompenzaci ve výši devíti měsíčních platů.

Velké personální změny postihly i Správu železniční dopravní cesty, která čelí v poslední době kritice za špatný stav některých tratí. Na svém postu končí náměstek pro provozuschopnost dráhy Josef Novobilský a čtyři další zaměstnanci. Důvodem je podle Šmerdy nedávná nehoda nákladního vlaku u Vyškova.

V ohrožení je i šéf Drážní inspekce Roman Šigut, který podle Šmerdy pochybil při informování o nehodě na železnici. "Je pro mě nepřijatelné, aby šéf Drážní inspekce preferoval útočnost místo inspekční činnosti. Dílčí závěry vyšetřování nejde publikovat pár hodin po incidentu, když ještě nejsou ani sebrány důkazy na místě," říká Šmerda. "Nechci se o stavu železnice dozvídat z médií," dodal.