Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

  9:40aktualizováno  9:40
O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Souprava pendolino | foto: Profimedia.cz

Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech.

Rychlejší tratě vznikly především na jihu Čech. Jde o úseky Sudoměřice – Tábor, Veselí nad Lužnicí – Dynín a Soběslav – Veselí nad Lužnicí. Plně budou cestující efektu rychlejších tratí využívat od příštího jízdního řádu, kdy mají vyjet poprvé vlaky kategorie EC/IC z Prahy do Českých Budějovic. Díky rychlejší trati a zastavování pouze v Táboře se proti současnému jízdnímu řádu zkrátí cesta o více než dvacet minut. Na trati dál zůstanou i stávající rychlíky.

Maximální rychlosti můžou nově vlaky dosahovat i mezi Pardubicemi a Hradcem Králové v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Letos na seznam přibude ještě dokončená modernizace hlavní trati z Prahy na Českou Třebovou mezi Běchovicemi a Úvaly.

Na další rychlejší tratě si musí cestující počkat. Maximální rychlost v Česku bude i v úseku mezi Rokycany a Plzní v novém ejpovickém tunelu, ten se ale ještě stále staví.

U některých modernizací naopak SŽDC s využitím maximální rychlosti nepočítá. Velkou kritiku u řady odborníků sklidila za to, že například u chystané modernizace tratě z Hradce Králové do Chocně počítá s nižší rychlostí, i když vede rovinou a může být alternativou pro přetížený koridor.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.