Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

  15:21aktualizováno  15:21
Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Railjet při cestě do zkušebního centra VUZ Velim v Ústí nad Orlicí | foto: Tomáš Kuchta

Rakouský dopravce se rozhodl pro nákup dalších railjetů díky dobrým výsledkům, kterých dosud koupené jednotky dosahují. O nákupu informoval železniční odborný server Railway Gazette.  

Objednávka nových railjetů přichází v době, kdy vídeňský závod dokončuje pomalu dodávku sedmi souprav railjetů pro České dráhy. Část z nich už ČD nasadily do pravidelného provozu, od prosince pak všech sedm bude jezdit mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. „Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“ řekl šéf ÖBB Christian Kern. 

ÖBB zaplatí za dalších devět sedmivozových jednotek celkem 145 milionů euro, tedy přes 4 miliardy korun. Rakouský dopravce tak bude mít po ukončení kontraktu v roce 2016 celkem 60 railjetů, což je obchodní název pro jednotku Siemens Viaggio Comfort. Nasadit je chce na trasy mezi Vídní a Salcburkem a také na spoje do Itálie. 

Staré vlaky budou ve výprodeji, zda skončí na české železnici jasné není

Nasazení railjetů v Rakousku se výrazně projevilo i na české železnici. Rakouské dráhy totiž přestaly potřebovat původní vozy na dálkové vlaky a začaly je rozprodávat. I když jde často o třicet let staré vagóny, patří k těm nejpohodlnějším na české železnici, na začátku tisíciletí prošly velkou modernizací. 

Například RegioJet má z rakouských ojetin základ své flotily: z 97 vagónů jich je rakouských 85, vozy přitom vyfoukl na začátku Českým drahám. Modernizovaný ojetý vůz přišel dopravce zhruba na 600 tisíc euro, tedy výrazně méně, než nový.

Dráhy mají už z Rakouska přes sedmdesát vozů, zatím nechtějí spekulovat, zda budou mít zájem i o další ojetiny. RegioJet by podle svého majitele Radima Jančury chtěl dát přednost už spíše nákupu nových vagónů.

Railjety mají i České dráhy:

 

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.