Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další střet Českých drah a soukromníků. Kvůli logu Národní dopravce

  15:32aktualizováno  15:32
České dráhy po letech upraví vzhled svých vlaků. Státní firma, jejíž provoz stojí ročně 13 miliard korun z veřejných rozpočtů, doplní na vlaky nápis Národní dopravce. To se ale nelíbí soukromým dopravcům.

Nový dovětek k logu chtějí České dráhy použít postupně na všech svých vlacích. | foto: České dráhy

„Národní dopravce jsme ze zákona a hrdě se k tomu hlásíme. Je to součástí naší dlouhodobé komunikační strategie,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Firma logo nalepila na první vlaky krátce před tím, než poprvé v historii uvede v televizi i vlastní reklamní spot, kterým chce oslovit další zákazníky.

Evropské státní železnice používají různé slogany, žádný z dopravců ale zatím nepoužil přímo do svého loga slovo národní. Výjimkou je britský National Express, který ho má přímo ve svém názvu.

Nový slogan je zatím jen na několika vozech pro dálkovou dopravu, jednom railjetu a jednotce Regioshark. „Rádi bychom tento dovětek k logu postupně měli na všech našich vozidlech,“ dodal Joklík.

Stejné označení chce používat ale i soukromý RegioJet. „Jsme stoprocentně český dopravce a je to vyjádření našeho zájmu rozšiřovat kvalitní služby na české železnici pro co největší počet zákazníků. Současně tím zdůrazňujeme rovnocennost železničních dopravců z pohledu úřadů a státu, kdy všichni dopravci na české železnici musí být bráni jako národní dopravci bez jakéhokoli zvýhodňování,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Podle majitele RegioJetu Radima Jančury je jeho firma ve všech ohledech stejným národním dopravcem jako České dráhy. „Stát nesmí poskytovat výhody jen jedné společnosti, a ovlivňovat tak soutěž. Stát má jako majitel Českých drah jediné právo, a to podílet se na řízení, což ovšem nedělá,“ dodal.

Problém s označením Národní dopravce má i soukromý Leo Express. „Když České dráhy používají termín Národní dopravce v reklamní kampani, pak dělají reklamu železnici a národním dopravcům obecně. Je to jako reklama na českého kapra. Národním dopravcem je stejně tak LEO Express i Regiojet,“ říká mluvčí Petra Valentová. Podle ní by měli používat spíše označení státem vlastněný dopravce.

České dráhy si podaly žádost o zápis ochranné známky Národní dopravce letos v srpnu. Dráhy argumentují i tím, že jsou národním dopravcem ze zákona. Zákon o Českých drahách z roku 2002 o ČD mluví jako o „národním železničním podniku České republiky“.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Soutěž na železnici: jedna nabídka a cena o 90 procent vyšší než rozpočet

Správa železniční dopravní cesty zrušila dvě velké soutěže na lepší zabezpečení tuzemské železnice. Nabídky totiž výrazně převýšily odhadovaný rozpočet....  celý článek

Airbus A321neo v barvách Wizz Air. Právě objednávka od maďarského dopravce...
Wizz Air couvá od minizavazadel, na palubu vezme zdarma i běžný kufr

Největší středoevropská letecká společnost Wizz Air ustupuje od své politiky zpoplatnění běžných příručních zavazadel na palubě.   celý článek

Jana Petrášová má na starosti všechny silniční uzavírky, v centru pracuje tři...
Stát chce navigovat řidiče v zácpách, o zakázku bojuje O2 s firmou Vars

Vyhnout se zácpám je snem každého řidiče. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) po několika letech oživilo plány na vybudování systému, který by jim v tom měl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.