Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boj o čísla drah. Doprava odmítá prozradit ztráty rychlíků za rok 2011

  13:49aktualizováno  13:49
Ministerstvo dopravy nechce zveřejnit novější čísla o tom, jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách. Poté, co soukromý RegioJet získal informace o ztrátovosti jednotlivých linek za rok 2010, už odmítl úřad vypustit další čísla týkající se roku 2011.

Lokomotiva 163 přezdívaná peršing. | foto: České dráhy

Úřad zamítl žádost RegioJetu o poskytnutí stejných údajů, které přitom po rozkladu nakonec soukromý dopravce získal za rok 2010. O stejná data žádá podle zákona o svobodném přístupu k informacím také MF DNES, dosud však neuplynula lhůta k vyřízení žádosti (více o sporu o dotace na rychlíky čtěte zde).

Podle Jakuba Žižky z tiskového oddělení ministerstvo žádost o informace odmítlo kvůli tomu, že jde o příliš čerstvé údaje a poslední, které ministerstvo má.

"Vzhledem ke své aktuálnosti v obchodních kruzích mají vyšší hodnotu," řekl Žižka. Podle něj je v tomto případně soukromý zájem Českých drah na ochraně jejich obchodního tajemství vyšší, než tomu bylo v případě zveřejněných dotací za rok 2010.

RegioJet už oznámil, že proti rozhodnutí podal rozklad. "Podali jsme ho v pondělí," řekla právní zástupkyně RegioJetu Markéta Jančurová.

Zveřejnění údajů za rok 2010 vyvolalo velkou diskusi o financování Českých drah a také kritiku jejich hospodaření. Výrazně proti zveřejnění protestují i samotné dráhy, podle nich jde o porušení obchodního tajemství.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reklama na autobusy FlixBus
Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst...  celý článek

Vlak EC250, který výrobce Stadler nazval Giruno
Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním...  celý článek

Solar Impulse nad Velkou mešitou v Abú Zabí při testovacím letu v únoru 2015
Těžké časy aerolinek šejků. Etihad prodělal desítky miliard

Jedna z největších aerolinek z oblasti Perského zálivu, společnost Etihad Airways, je poprvé od roku 2010 ve ztrátě. Paradoxně za to může levná ropa a hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.