Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další zájemce o dotované rychlíky: Olomoucká dopravní

  13:28aktualizováno  13:28
V soutěži o provoz rychlíkových tratí mezi Ostravou a Olomoucí přes Opavu a Krnov se může nakonec utkat až devět železničních dopravců. O provoz rychlíků projevil zájem další dopravce, o kterém se zatím nemluvilo: společnost Olomoucká dopravní, která dosud provozuje jen nákladní vlaky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Ano, máme zájem se soutěže zúčastnit. Nejen na tuto trať, ale i na další," uvedl jednatel společnosti Vladimír Míček. Podle něj jde o logické pokračování aktivit firmy v železniční dopravě.

Ryze tuzemská firma vlastněná Pavlem Brázdou dosud podle Míčka počítá s tím, že by si soupravy na provoz těchto rychlíků pronajala. Firma měla podle poslední uzávěrky zveřejněné v obchodním rejstříku  v roce 2009 obrat kolem 20 milionů korun.

Ministerstvo dopravy si možné zájemce o vstup na trh dotovaných rychlíků tento týden pozvalo ke kulatému stolu. Z jednání vyplynulo, že první soutěž na provoz rychlíků bude vyhlášena zhruba v půlce ledna.

O tuzemské rychlíky dotované ministerstvem dopravy má zájem už devět firem. Kromě Českých drah také RegioJet, Leo Expres, Veolia Transport, Jindřichohradecké místní dráhy, Viamont Regio, Arriva, Abellio patřící nizozemským státním drahám a nově také Olomoucká dopravní.

Po vypsání první tratě má následovat další soutěž v březnu, kdy půjde na řadu trať Praha - Děčín a Praha - Cheb přes Ústí nad Labem. Postupně mají být vysoutěžené všechny rychlíkové tratě. Stát za rychlíky ročně utratí kolem čtyř miliard korun. Státní kase by měly soutěže přinést úspory, cestujícím zlepšení služeb.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.