Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dámská kupé časem zmizí. Ženy přijdou o soukromí, bezpečí však neubude

  16:13aktualizováno  16:13
Ženy si dámská kupé ve vlacích oblíbily. Vedle většího pocitu bezpečí se jim líbí to, že si mezi sebou mohou probrat věci, které by před muži nevytáhly, či že mohou v soukromí kojit. S postupnou výměnou starých dělených vagónů za velkoprostorové vozy však klasická i ženská kupé z českých kolejí zmizí. Se zavedením ženských oddílů v nových vozech ČD nepočítají.

České dráhy mají nyní asi 60 tisíc míst ve velkoprostorových vozech, v kupé si může sednout 87 tisíc lidí. To se však týká jen vlaků pro dálkovou dopravu, celkově velkoprostorové vozy na kolejích převládají a tento trend bude rozšířením jednotek RegioPanter a zavedením souprav Railjet dále zesilovat. 

Fotogalerie

Například na lince Praha - Brno - Vídeň se ženy budou muset rozloučit se speciálními prostory určenými pouze jim už do konce roku. "V tuto chvíli se o vyhrazených místech pro ženy v nových vozech neuvažuje," řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Pokud by ženy chtěly kojit, bude pro ně podle něj nejlepší cestovat v oddělení pro nejmenší děti, které bude v posledním vagonu soupravy, aby přes něj nepřecházelo mnoho cestujících například do jídelního vozu.

Výhoda soukromých ženských hovorů sice vymizí, nejdůležitější věc, kvůli které byla dámská kupé v roce 2012 zaváděna - bezpečnost žen - však bude podle mluvčího v nových vozech posílena. „V kupé se zatáhnout záclonky a nikdo neví, co se tam děje. Nové vozy budou přehledné a tím nabídnou cestujícím větší bezpečnost,“ vysvětluje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.