Firma vydělala 1,09 miliardy. Pětadvacetiprocentní pokles trh překvapil, horší výsledek se sice čekal, ale například společnost Patria predikovala desetiprocentní pokles.
Důvodů k horším výsledkům bylo více. Na trhu podle Patrie panuje nepříznivá situace, konkurence je ostrá a zaměřuje se hlavně na politiku co nejnižších cen. Firma si tak nemohla dovolit přenést vyšší daně na zákazníky.
Na výsledky vzápětí zareagovaly i akcie, které ztratily více než šest procent.
Podle společnosti Altrie, která výrobce cigaret ovládá, trh zůstal téměř beze změny. Očekává, že tržní podíl společnosti mírně klesne na 61 %, píše Patria.
Spotřební daň, která se zřejmě na výsledcích cigaretového giganta podepsala největší měrou, musí Česko přivést na minimální sazby, které stanovila Evropská unie.
Generální ředitel společnosti Graeme Davidson už dřív zalitoval, že Česko nezačalo se zvyšováním sazeb dříve a pozvolněji. V příštím roce by krabička mohla podle Bohuslava Sobotky podražit o dvanáct až patnáct kroun. Krabička cigaret Petra by tak stála přes 60 korun.
V současnosti stát vybírá z krabičky cigaret, která stojí 44 korun, spotřební daň 27,20 Kč. Navýšení ceny cigaret po zvýšení daně bude závislé na výrobních a marketingových strategiích výrobců, tvrdí mluvčí ministerstva financí Petra Krainová. - více zde
Situace na českém trhu cigaret se výrazně změnila už v roce 2004, kdy Česko vstoupilo do Evropské unie a padlo 55procentní dovozní clo. Tím se zostřila cenová konkurence a kuřáci začali houfně přecházet k levnějším značkám. Nejlevnější cigarety měly podle květnových údajů asi třetinu trhu. - více zde