Na ukončení stávky se shodla většina zaměstnanců, citoval deník Frankfurter Allgemeine Zeitung zástupce odborů Dietmara Hahna.
S ukončením stávky souhlasilo asi 6 400 zaměstnanců, 1 700 bylo proti. Celkem v bochumském závodě pracuje na 9 600 lidí. Výroba by se měla v Opelu obnovit zhruba kolem patnácté hodiny.
Výpadky v dodávkách z německé Bochumi ovlivnily i produkci v dalším velkém závodě v německém Rüsselsheimu a pobočce v belgických Antverpách. Kvůli stávce nemohli dělníci v těchto továrnách vyrobit nejméně pět a půl tisíce vozů.
Pokud se výroba v Bochumi skutečně obnoví ještě ve středu, bude trvat ještě nejméně dalších 24 hodin, než se k normálu dostanou i tyto dva závody, uvedl deník Franfurter Allgemeine Zeitung. To by mohlo způsobit další škody.
Koncern GM vyhlásil, že chce během dvou let ušetřit v evropských provozech půl miliardy eur. Manažeři tvrdí, že podniky na starém kontinentu nejsou konkurenceschopné - od roku 1999 nevykázaly zisk.
Většina úsporných opatření by měla dopadnout na německou divizi GM Opel. Právě zde jsou totiž nejvyšší náklady a dělníci v automobilovém průmyslu jsou zde placeni nejlíp na světě.
Opel. (Ilustrační foto) |