Výroba Škody Yeti v Kvasinách

Výroba Škody Yeti v Kvasinách | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Dělnická mzda ve Škodě míří ke 40 tisícům, hlavně díky velkým ziskům

  • 503
Rekordní bonusy za dobré hospodaření a už dříve domluvené navýšení mezd od 1. ­ledna letošního roku postrčí průměrnou dělnickou mzdu ve Škodě Auto k hodnotě 40 tisíc korun.

Průměrná mzda dělníků ve škodovce bude nově atakovat hranici 40 tisíc korun hrubého. Serveru iDNES.cz to potvrdil šéf odborů KOVO ve Škodě Auto Jaroslav Povšík. „Bude to těsně pod čtyřiceti tisíci korunami,“ řekl Povšík. Jde o průměrný měsíční příjem, do kterého jsou započítány i veškeré další bonusy.

Ty jsou letos u Škody Auto mimořádně štědré: automobilka loni vydělala přes 25 miliard korun, přes půl druhé miliardy z toho pošle zaměstnancům na mimořádné odměny ve výši 45 tisíc korun hrubého (o bonusu jsme psali zde).

Řadě zaměstnancům příjem narostl také díky velkému počtu mimořádných směn a příplatkům za ně. Firma se loni výrazně personálně rozrostla, především díky závodu v Kvasinách, zaměstnává přímo už 30 tisíc lidí.

Průměrné platy v automobilovém průmyslu jsou dlouhodobě vyšší než v ostatních oborech. Oboru se daří, mzdy navíc tlačí nahoru nedostatek zaměstnanců.

Hranici 40 tisíc korun si stanovila ČSSD jako úroveň, od které už chce zavádět progresivní daň s vyšším zdaněním (psali jsme zde). Škoda Auto by byla jednou z mála firem, kde by vyšší daň postihla i zaměstnance dělnických profesí.

„Takové návrhy nás dostávají. Jsem velmi proti takovému řešení,“ netají se rozhořčením Povšík. ČSSD v posledních volbách do Sněmovny získala v Mladé Boleslavi ze všech stran nejvíce hlasů. Loni v krajských volbách už však výrazně ztratila.

Téměř 23 tisíc z každého auta. Škoda loni vydělala nejvíce v historii

Loňská průměrná mzda ve Škodě Auto u dělnických profesí dosáhla podle člena představenstva Bohdana Wojnara 37 tisíc korun, celkový průměr bez managementu byl 42 tisíc korun. Od ledna stouply tarifní mzdy o tři procenta, velký skok v příjmech však dělají právě bonusy navázané na to, jak se firmě daří.

Z rekordního zisku Škody Auto se může těšit i koncern Volkswagen. Loni poslala Škoda Auto do centrály v německém Wolfsburgu dividendu 15,4 miliardy korun, letos to bude ještě více. Přesnou výši nechtěl šéf automobilky Bernhard Maier uvést. „Růst zisku se ale projeví i v růstu dividendy,“ uvedl.