Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Delvita loni nenaplnila vlastní očekávání

  12:50aktualizováno  12:50
Tajemstvím vyhrazeným pro top manažery zůstane výše sumy, kterou loni zákazníci nechali v pokladnách obchodní sítě Delvita. Podle své firemní strategie nechce osmý největší řetězec výši tržeb zveřejnit. Vedení Delvity však připouští, že původní plány se jim v minulém roce naplnit nepodařilo.

Za jednu z hlavních příčin označuje ředitel rozvoje prodeje Miguel van Bussel pokles cen potravinářského zboží. "Deflace cen potravin a nápojů se nás týká víc než hypermarketů. Podle našich statistik ceny klesly o pět procent, což má samozřejmě vliv na tržby," říká.

Svou roli sehrály i povodně, kvůli kterým musela Delvita na čas uzavřít osm svých prodejen. "Z toho dvě byly v Praze: na Florenci a na Palmovce. To se také nepříznivě odrazilo a supermarket na Florenci je pořád výsledky pod normálem," dodává Bussel.

Za třetí příčinu nenaplněných očekávání označuje vedení firmy uzavření dvou prodejen, v Pardubicích a v Brně.

Počet supermarketů Delvita se ke konci loňského roku zastavil na čísle 93. Letos se síť chystá rozrůst o čtyři nové prodejny. Jejich přesné umístění zatím Delvita tají, soustředit se však chce na centra velkých měst a sídliště.

Obrat Delvity býval kolem jedenácti miliard
I když vedení Delvity údaje o obratu tají, lze si určitý obrázek udělat z výsledků minulých let. Podle údajů z firemního webu utržila Delvita v roce 2000 v české republice 11,88 miliardy korun.
Za rok 2001 jsou už pak k dispozici jen odhady poradenských firem. Například Incoma Research odhaduje předloňské tržby Delvity na 11,5 miliardy korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.