"Delvita zcela odmítá spekulace o opuštění trhu v ČR. Tato skutečnost byla již několikrát opakována ústy nejvyššího vedení Delvity i skupiny Delhaize. Trh v ČR považujeme za vysoce konkurenční, avšak do budoucna stále atraktivní," řekl mluvčí.
Informace, které se v tisku objevily, mají podle Uchytila čistě spekulativní charakter a jméno Delvity poškozují.
Euro uvedlo, že asi devadesát prodejen, které společnost v ČR provozuje, by mohlo převzít, stejně jako v případě Carrefouru, britské Tesco nebo skupina Rewe. Ta v ČR provozuje obchody Billa a Penny Market.
Delvita by měla svůj postoj více objasnit ve čtvrtek. Na tento den svolala tiskovou konferenci, která se má věnovat situaci a dalším strategickým plánům na českém trhu.
Výsledky českého obchodu podle tržeb (včetně DPH) | ||
Skupina |
Tržby 2005 |
Tržby 2004 |
1. Makro Cash&Carry | 37,5 | 38,2 |
2. Schwarz ČR Kaufland Lidl |
37 25 12 | 31,5 23,5 8 |
3. Ahold (Albert, Hypernova) | 36 | 34,6 |
4. REWE ČR Billa Penny Market |
23,2 8 15,2 |
22,8 8,0 14,8 |
5. Tesco | 22,0 | 20,5 |
6. - 7. Globus ČR | 19,0 | 18,9 |
6. - 7. Tengelmann ČR Plus - Discount OBI |
19,0 13,0 6,0 |
18,3 12,4 5,9 |
9. Carrefour | 11,0 | 10,0 |
10. Delvita | 9,8 | 10,8 |
Celkem | 225,8 | 214,7 |
Zdroj: Incoma, Moderní obchod, údaje vycházejí z předběžných obchodních výsledků za rok 2005 |