Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výrobní linky Škodovky a Rapid přilákaly do Kvasin skoro 25 tisíc lidí

  19:50aktualizováno  19:50
Branami automobilového závodu Škoda Auto v Kvasinách prošlo během sobotního dne otevřených dveří 24 a půl tisíce návštěvníků. Úspěch měly historické vozy i novinka Škoda Rapid.

Den otevřených dveří v automobilce Škoda v Kvasinách. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Při prohlídce měli návštěvníci šanci sledovat postupně jednotlivé linky a celou výrobu aut od tvarování plechů po závěrečné zkušební jízdy, které si s chutí vyzkoušeli.

Škoda Kvasiny

Se 4 200 zaměstnanci je největším průmyslovým podnikem v Královéhradeckém kraji. Závod má dlouhou tradici, automobily se tu vyráběly už na počátku třicátých let minulého století, mimo jiné i vůz JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda vyráběným v Kvasinách, byla v roce 1947 Škoda Superb. Následovaly modely Felicia, 110 R Coupé, Caddy Pick-Up. V roce 2001 byla zahájena výroba vozu Škoda Superb, v roce 2009 modelu Škoda Yeti. Navíc tu vyrábějí karosérie modelu Škoda Roomster, jehož konečná montáž nyní probíhá v závodě Vrchlabí.

"Bylo tu suprově, nejlepší a zároveň nejhorší pro mě byla ta prudká zatáčka. Svezla jsem se s červeným Yeti, ale kdybych si měla koupit novou škodovku, tak nejraději Rapida," řekla Pavlína z Rychnova nad Kněžnou.

Radost měl i ředitel závodu ve Kvasinách Pavel Richter. "Čeština nemá takové slovo, kterým bych popsal, jak jsem maximálně spokojen," řekl.

Návštěvníky přitahovala expozice starých vozů kvasinské firmy včetně stále okouzlující felicie z počátku šedesátých let. Nejvyhledávanějším vozem byla přesto Škoda Rapid, kterou neustále obklopovaly hloučky obdivovatelů. Ta byla poprvé představena teprve nedávno na pařížském autosalonu.

"Je to pěkné auto, má některé hezké prvky. Kufr má velký, ale já jsem příznivcem kombíků, takže musím ještě čekat," řekl například František Čech z České Třebové.

Výroba Roomsteru se stěhuje do Kvasin

Nyní z linek denně sjede 650 vozů Suberb a Yeti. Model Škoda Roomster se bude od příštího roku podle ředitele Richtera vyrábět pouze v závodě v Kvasinách. Přestěhuje se sem část jeho výroby z Vrchlabí.

Fotogalerie

Roomster zvedne počet vyrobených aut o dalších 150 vozidel za den. Firma v současnosti investuje do lakovny, čímž by se měla kapacita závodu dostat na 900 aut denně. Ve zkušebním provozu je také nákladná kogenerace na využití odpadového tepla z lakovny.

Investice za 20 milionů eur ušetří tisíce tun oxidu uhličitého a stovky železničních vagonů plných uhlí. V srpnu začala i výstavba nové logistické haly, hotová bude do stovky dnů. V příštím roce v Kvasinách plánují výstavbu nové svařovny.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stoupáme porubem s automatizovanou těžbou. Vpravo je vidět ještě nevytěžená...
Akcie OKD byly při privatizaci špatně oceněny, ukázal revizní posudek

Akcie těžební společnosti OKD byly při privatizaci v roce 2004 oceněny chybně. Znalec Rudolf Doucha ze společnosti Vox Consult údajně tehdy nezapočítal mimo...  celý článek

V newyorském obchodě Amazon Go nelze platit hotově. Členové klubu platí pomocí...
Amazon nám pomáhá prodávat do zahraničí, pochvalují si české podniky

Největší internetový prodejce na světě Amazon usnadní malým a středním českým podnikům prodej v zahraničí. Poskytne jim speciální služby, například takzvaný...  celý článek

Hlasování, kterým poslanci zásadně omezili registr smluv určený pro jejich...
Poslanci kážou vodu a pijí víno, říká zakladatel Hlídače smluv Bláha

Podnikatel Michal Bláha loni spustil bezplatnou službu Hlídačsmluv.cz, který umožňuje prohledávat Registr smluv, a tím smlouvy kontrolovat. „Používají to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.