Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Deset procent útrat v Drážďanech jde z peněženek Čechů

  14:18aktualizováno  14:18
Drážďany jsou mezi Čechy oblíbeným cílem nákupní turistiky. Desetina tržeb v saské metropoli pochází z českých peněženek a některé obchody dokonce hledají české prodavače. Ve městě, které leží půl hodiny od hranic, Češi nakupují hlavně oblečení, elektroniku a kosmetiku.

Na drážďanském nábřeží v sobotu oslavili "narozeniny" německé paroplavební společnosti. Oslavu zahájil saský premiér Stanislaw Tillich. Dorazil i pražský parník Vltava. | foto: Saechsische dampfschiffahrt

Drážďany jsou už druhou největší nákupní metropolí bývalého východního Německa. Pokud by se nepočítal kdysi rozdělený Berlín, tak vůbec největší. Tvrdí to saská průmyslová a obchodní komora (IHK), podle níž 20 procent celkových tržeb přichází z turistiky a deset procent připadá na Čechy. O rostoucím zájmu Čechů vypovídají i poutače v češtině, jež jsou umístěny v některých obchodech. 

V současnosti je v půlmilionové "Florencii na Labi" 883 tisíc metrů čtverečních maloobchodních ploch. Podle mluvčího IHK Larse Fiehlera se za posledních pět let rozrostly o téměř deset procent. Hlavní město Saska tak zaznamenává opačný trend než další velká města na východě Německa jako Lipsko nebo Saská Kamenice (Chemnitz), kde prodejních míst za stejné období ubylo.

Přízni turistů se saská metropole těší dlouhodobě. Podle německé turistické analýzy pro rok 2011 jsou Drážďany po Berlínu, Hamburku a Mnichově čtvrtým nejvyhledávanějším německým městem pro krátkodobé pobyty.

Češi si do Drážďan vyjedou nejčastěji v sobotu

Podle saské komory Čechy k nakupování v Drážďanech za hranicemi láká šíře nabídky zboží a doprovodné služby jako servis nebo poradenství. "Také v otázce kvality věří více německému maloobchodu," tvrdí Fiehler.

"Zejména v sobotu u nás nakupuje hodně lidí z Prahy," potvrdil vedoucí drážďanského obchodního domu Karstadt Wolfgang Wirz listu Sächsische Zeitung. Stejnou zkušenost má šéf tamní prodejny s outdoorovým vybavením Globetrotter Michael Bärisch. "Podle našich zkušeností se hodně českých zákazníků před návštěvou dívá do on-line obchodu," dodal.

Podle Wirze mnoho Čechů ovládá němčinu nebo angličtinu, takže u nich není problém s dorozuměním se s personálem prodejen. Některé přesto shánějí i české prodavače, kteří mají přivábit ještě více utráceníchtivých krajanů. "To by určitě přineslo další plus pro orientaci zákazníků," podporuje IHK nábor českých prodavačů, kteří mohou po květnovém úplném otevření německého pracovního trhu v sousední zemi působit bez omezení.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Zhodnocení 300 procent za půl roku? Bitcoin je investiční terno

Kdo letos 1. ledna investoval do bitcoinu 10 tisíc korun, rozmnožil bezpracně svůj majetek na zhruba 37 tisíc korun. Která banka nabízí takový úrok? Zamýšlí se...  celý článek

Britský ministr pro brexit David Davis (vlevo) a hlavní vyjednavač EU  Michel...
Evropská unie ne, celní ano. Za členství v ní ale Londýn nechce platit

Velká Británie by chtěla po odchodu z Evropské unie setrvat se sedmadvacítkou po časově omezenou dobu v celní unii. Za členství v ní by ale neměl mít Londýn...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.