Nejprodávanější české pivo mění chuť, budou ho jen filtrovat. Ilustrační snímek

Nejprodávanější české pivo mění chuť, budou ho jen filtrovat. Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Gambrinus mění chuť. Část produkce piva se přestane pasterovat

  • 683
Nejprodávanější české pivo, desítka Gambrinus, prochází po letech velkou proměnou chuti. Jak zjistila MF DNES, Plzeňský Prazdroj se inspiroval úspěchem menších pivovarů s pivy, která nejsou teplotně upravována kvůli delší trvanlivosti. Mají pak přirozenější chuť.

Gambrinus, který má sedminový podíl na trhu, přestane velkou část své produkce také tepelně upravovat (pasterovat) a pivo upraví jen takzvanou filtrací. Pivo tak zůstane "živé". Po zkušebních dodávkách v příštích týdnech rozšíří nepasterované pivo do pěti tisíc hospod po celé zemi.

"Cítíme, že po takovém pivu je poptávka a je to trend posledních let," říká vrchní sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Podle něj jsou reakce pivařů zatím velmi pozitivní.

Nepasterované pivo bude nabízet jen v sudech, chce tak dát restauracím výhodu nabídky něčeho výjimečného. Lahvový gambrinus bude stále tepelně upravovaný.

K podobnému kroku se už dříve odhodlalo například Starobrno. Naopak u menších pivovarů jsou piva bez pasterizace samozřejmostí a právě malí hráči zaznamenávají v posledních letech velký růst prodejů na českém trhu, zatímco největší výrobci spíše ztrácejí a více se orientují na export.

Právě desítka Gambrinus se v posledních letech stala oblíbeným terčem kritiky řady pivařů, kteří o ní začali mluvit jako o europivu. Gambrinus takovou kritiku odmítá jako neopodstatněnou, ale změna chuti jde vstříc právě těmto kritikům.