Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Třicítka prodejců škodovek skončí, nepřestaví své autosalony

  4:00aktualizováno  4:00
Prodejní síť největší české automobilky v tuzemsku zeštíhlí. Ze sítě autorizovaných prodejců do konce roku zmizí až třicet autosalonů, tedy zhruba jedna sedmina celkového počtu. Nestihnou nebo nechtějí totiž přestavět svou prodejnu podle nových předpisů Škody Auto.

Nový autosalon Škody Auto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Očekávaný konec některých autosalonů potvrzují zástupci automobilky, i když oficiální číslo bude jasné až na konci roku. Tou dobou ze sítě zmizí autosalony, jejichž majitelé nestihnou rekonstrukci do nové podoby nebo s ní už ani nepočítají. 

„Myslím, že se dostaneme na číslo kolem 180 prodejních míst,“ říká šéf prodeje Škoda Auto v Česku Luboš Vlček. Značka má celkem 211 prodejních míst, bezkonkurenčně nejvíce ze všech automobilek v Česku. Je to i proto, že kvůli svému vysokému podílu na trhu nesmí automobilka omezovat možné zájemce o prodej škodovek. Jinými slovy: Každý kdo splní podmínky automobilky, může se stát jejím dealerem.

Mezi těmito podmínkami bude od ledna příštího roku i nový autosalón, který zapadá do nové vizuální podoby automobilky. „Přestavba je součástí standardu dealera, kdo nebude mít salon odpovídající standardům, nemůže prodávat,“ dodal Vlček. 

Pro prodejce jde o investici v řádech milionů korun. Zatím je přestavených autosalonů 66, dalších více než sto ale prochází rekonstrukcí. 

Škoda: Staré salony mají parametry pro prodej favoritů

Škoda vysvětluje změnu prodejen tím, že stávající koncept je už zastaralý, často navíc příliš malý. „Očekáváme prezentaci v určité kvalitě a prostředí. Většina naší prodejní sítě vznikla počátkem devadesátých let, kdy se prodával jeden model. Je to ztracená příležitosti prodávat šest modelých řad v místnosti pro favorit,“ říká Vlček v narážce na vzhled některých autosalonů. 

Podle něj už někteří prodejci signalizovali, že autosalon nepřestaví, prodej ukončí a budou se dál věnovat jen servisu. „Většina prodejců nejde do minimalistické verze a pochopila, že nabídka je široká a je potřeba mít více místa,“ dodal Vlček. Automobilka chce změnou designu oslovit i klienty prémiových značek. 

Prodejci, kteří již prošli rekonstrukcí, si zatím změnu chválí. „Ohlasy na zrekonstruovaný showroom jsou velmi pozitivní a nové prostory působí reprezentativním dojmem,“ říká Pavel Kunert, vedoucí marketingu TUkas Group. Podle něj ale zatím ještě není objektivně možné vyhodnotit zájem zákazníků, protože novou prodejnu dokončili těsně před představením nového superbu. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má...
Opilý stevard zpozdil let Travel Service. Lidé čekali pět hodin na letišti

Let společnosti Travel Service zpozdil opilý člen posádky. Zdržení na letišti na řeckém ostrově Korfu nabralo v noci na úterý až pět hodin. Vedení společnosti...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.