O problémech turistů v egyptské Hurghadě jako první informovalo rádio Frekvence 1.
Dopoledne se ukázalo, že problém způsobilo porouchané letadlo společnosti Koral blue. Potrvrdil to mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.
Podle šéfa Sunny Days Ridua ben Ahmeda je už ale všechno v pořádku a turisté se vrátí večer. Jenže se objevily další komplikace. Náhradní letadlo z Turecka nemělo dostatečná povolení pro přistání na egyptské a české runwayi. V Africe prý už souhlas dostalo, ještě čeká na vyjádření české strany.
Podle informací rádia Frekvence 1 to prý nevypadá, že by se měli turisté ještě dnes vrátit do Čech. "No, nevím. Jsme na hotelu, čekáme. Podle delegáta nám zajistili přenocování v hotelu včetně jídla. Jsme naštvaní," řekl Frekvenci 1 jeden z turistů.
Původně měli turisté odletět z Hurgady před pátou hodinou ranní, sdělila iDNES.cz zaměstnankyně cestovní kanceláře Zuzana Labudová. Turisté čekali osm hodin čekali v letištní hale, načež je poslali zpátky do hotelu.
"Od jedné hodiny jsme připraveni na odlet. Dokonce jsme už seděli i v letadle. A teď nám oznámili, že letadlo nepoletí a vracíme se na hotel. Nevíme, co bude. Nemůžeme se dovolat na nikoho. Sunny Days s námi nekomunikuje. Prostě nás poslali do hotelu," řekl rádiu Frekvence 1 pan Haas.
"Lidé byli na letišti normálně dvě hodiny před plánovaným odletem," reagovala na tvrzení klientů Zuzana Labudová. "O všechny klienty je postaráno. Kolem deváté ráno byli převezeni do hotelu. Delegáti jsou jim k dispozici a během dne budou informováni o čase odletu," dodala.
Letadlo poletí později i z Prahy
Kvůli závadě letadla poletí se zpožděním i turisté, které mělo odvézt na zpáteční cestě z Prahy do Egypta.
"CK Sunny Days všem těmto klientům, kteří se již nemohou vrátit domů, také zajistila v Praze pokoje, aby mohli pohodlně počkat, až se upřesní čas odletu na dovolenou," podotkl Okamura.
"My jsme z Plzně. Dojeli jsme na letiště dopoledne a poslali nás zase hned domů. Prý se nám ozvou večer, až budou vědět víc. Nevíme, co bude. Už jsme měli být po poledni v Egyptě a místo toho trčíme doma," řekl jiný z postižených Frekvenci 1.
Sunny Days se s podobnými problémy nepotýká poprvé. Minulý týden trčeli její klienti na letišti v tuniském Monastiru dokonce sedmnáct hodin.
"Slibovali, že když nás do půl čtvrté neodešlou, tak nám dají hotel, což se nestalo. Pak už delegát vůbec nebral telefony, pro jistotu," řekl tehdy turista televizi Nova.