Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Děti v reklamě jsou sázka na jistotu. Kofola i kečup fungují už roky

  14:25aktualizováno  14:25
Díky té reklamě nepotřebujete mít po ruce kalendář, abyste pochopili, že se blíží advent. Stačí, když uslyšíte větu: "Já nemusím, já už ho vidím."

Pavel Dytrt se před lety proslavil reklamou na kečup | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Za nebývalou popularitou reklamy na Kofolu, v níž filmový táta (herec Josef Polášek) jde do lesa uříznout stromek a vyruší ho divočák, může hlavně roztomilá holčička Sandra Flemrová, která ho doprovází. To ona řekne dnes už onu legendární větu.

"Točili jsme v lese u Mladé Boleslavi, sníh byl umělý. To prasátko nás doopravdy nehonilo, spíš se nás bálo," vyprávěla novinářům. Když reklamu natáčela, byly jí čtyři roky, teď je jí deset, chodí na základní školu v Rokycanech a sní o tom, že bude veterinářkou.

Český rekord ve vytrvalosti drží reklama na kečup – i tady dostalo hlavní roli roztomilé čtyřleté dítě: Pavel Dytrt. Z televize si rozkošnicky oblizuje zapatlanou pusu už patnáctý rok. Jeho obličej byl i na lahvičce kečupu a na billboardech.

"Všichni si myslí, že jsme za vodou, když je syn pořád v televizi, ale dostali jsme deset tisíc korun za natáčení a pak už nic," vypráví Helena Dytrtová, matka "Kečupíra", jak dnes už devatenáctiletému Pavlovi přezdívají kamarádi.

V Česku se platí za natáčecí den standardně 5 až 8 tisíc korun. K tomu ještě vysílací práva, takzvaný buyout. Ten však dostává jen hlavní tvář reklamy. Ročně to bývá v průměru 20 tisíc, známý herec si může přijít klidně i na 100 až 200 tisíc.

Bez dětí se neobejde každá třetí čtvrtá reklama. A to nejen, když chce firma podpořit prodej plenkových kalhotek nebo jogurtů. "Když chcete něco prodat ženě, dejte do reklamy dítě. Funguje to podobně, jako když do reklamy pro muže dáte ženu," říká Bohuslav Bohuněk, šéfredaktor časopisu Trend marketing.

Čtěte v sobotní příloze Víkend v MF DNES

Proč se nejhůř hledá ošklivé dítě a jak reklama s dětmi vzniká se dočtete v sobotní příloze Víkend v MF DNES. Součástí přílohy je i rozhovor s Kečupírem Pavlem Dytrtem.

.




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kdo ušetří díky Dešťovce na splachování, mohl by zaplatit víc na stočném

Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR (SOVAK) bude doporučovat Státnímu fondu životního prostředí, aby v novém kole dotačního programu Dešťovka v případě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.