Vagony od společnosti Siemens začaly České dráhy odebírat v druhé polovině...

Vagony od společnosti Siemens začaly České dráhy odebírat v druhé polovině devadesátých let. Známé jsou svým červenobilým nátěrem, po modernizaci budou modrobílé. | foto: České dráhy

Do Hamburku budou dál jezdit České dráhy, RegioJet prohrál

  • 73
České dráhy uzavřely novou smlouvu s německým dopravcem Deutsche Bahn na provoz vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Na linku, kam původně měl vstoupit soukromý dopravce RegioJet, plánují nasadit modernizované vozy.

Podpis nové smlouvy oznámily Deutsche Bahn ve čtvrtek v tiskové zprávě, potvrdil ji i generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz na Žofínském fóru.

Spoje budou jezdit jednou za dvě hodiny, potáhne je česká lokomotiva Škoda řady 380, až získá patřičná povolení pro provoz v Německu.

Deutsche Bahn přitom původně spolupráci s Českými drahami chtěly ukončit, dokonce před časem oznámily, že dále budou jednat jen se soukromým RegioJetem. Ten nakonec ale nezískal peníze na nové vlaky.

Obě firmy ve svém prohlášení uvedly, že zesílí například marketing celé linky a vylepší soupravy, které na frekventovanou trasu nasadí. "Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015," řekl Kurucz.

Soupravy ČD budou zajišťovat pět ze šesti spojů denně, jedny budou zajišťovat i nadále maďarské železnice MÁV. Tři z vlaků budou pokračovat do Hamburku, zbytek skončí v Berlíně.

Dráhy nasadí modernizované klimatizované soupravy včetně mulfifunkčního vozu pro vozíčkáře, cestující s dětmi a přepravu jízdních kol. Půjde o vozy, které dráhy koupily od rakouských železnic ÖBB.

ČD nezveřejnily, za kolik budou pro DB jezdit. Částečně jim, stejně jako dosud, ale bude na trasu přispívat Ministerstvo dopravy, které si objednává provoz vlaků z Prahy až na státní hranici.