Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


K jízdence fakturu za proud. Německé dráhy chtějí prodávat i elektřinu

  10:00aktualizováno  10:00
Německý dopravce Deutsche Bahn začne svým klientům nabízet levnou elektřinu. Chce využít fakt, že nakupuje ve velkém.

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června 2017) | foto: Reuters

Před dvaceti lety založily Deutsche Bahn dceřinou společnost DB-Energie, která pro největšího železničního dopravce v Německu nakupuje elektřinu a naftu k pohánění lokomotiv. Ještě letos by se však německé dráhy chtěly se svou nabídkou rozjet do každé domácnosti v Německu, píše list Die Welt.

Klientům nabídne energii výhradně z obnovitelných zdrojů za výhodnější cenu. Ta by měla jít pod nabídku majoritního dodavatele energie v místě bydliště. „Umíme dráhám zajistit obrovské množství elektřiny, zvládáme železnici, zvládáme i elektřinu,“ prohlásil pro list Welt šéf DB-Energie Hans-Jürgen Witschke.

Zároveň však dodává, že firma nestojí o budování tržního podílu za každou cenu. Vyplývá to alespoň z porovnání jejich ceníku s konkurencí, který provedl portál Verivox. Podle údajů se dceřinka DB sice dostala s cenou pod základního dodavatele v místě bydliště potenciálních klientů, ale rozhodně nedopadla z pohledu ceny nejlépe.

Ke změně chce klienty přesvědčit systémem bonusů za přestup k nim nebo výhodnějšími jízdenkami. Pokud vše půjde podle představ manažerů DB, budou si jejich proudem do konce roku svítit statisíce nových klientů a do pěti let by mělo jít o miliony. Velkou výhodu představuje databáze cestujících, díky které mohou DB klienty oslovit.

Větrný park BARD v Severním moři

Větrný park BARD v Severním moři

Německá železnice patří mezi německými spotřebiteli elektřiny k těm největším – na proud jezdí 90 procent souprav v osobní dopravě a dokonce 95 procent při přepravě nákladu.

Na druhé straně si však dráhy umí elektřinu samy vyrábět. Za rok ve svých zdrojích vyprodukují 20 TWh energie. Pro srovnání: jde zhruba o čtvrtinu roční výroby elektřiny v Česku. Část z toho si samozřejmě spotřebuje firma sama, ale i tak má přebytky, se kterými může operovat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Letadlo společnosti Qatar Airways 21. srpna poprvé slavnostně přistálo na...
VIDEO: První letadlo z katarského Dauhá přistálo v Praze

Přímou linku do Dauhá, hlavního města Kataru, mohou nově využít i obyvatelé České republiky. První letadlo Qatar Airways v pondělí přistálo na Letišti Václava...  celý článek

Ilustrační snímek
Češi čekali na let Travel Service v Itálii 16 hodin, další uvázli v Hurghadě

Na italském letišti Lamezia Terme uvízly v pátek desítky turistů cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours kvůli poruše letadla Travel Service. Odlet byl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.