Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


K jízdence fakturu za proud. Německé dráhy chtějí prodávat i elektřinu

  10:00aktualizováno  10:00
Německý dopravce Deutsche Bahn začne svým klientům nabízet levnou elektřinu. Chce využít fakt, že nakupuje ve velkém.

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června 2017) | foto: Reuters

Před dvaceti lety založily Deutsche Bahn dceřinou společnost DB-Energie, která pro největšího železničního dopravce v Německu nakupuje elektřinu a naftu k pohánění lokomotiv. Ještě letos by se však německé dráhy chtěly se svou nabídkou rozjet do každé domácnosti v Německu, píše list Die Welt.

Klientům nabídne energii výhradně z obnovitelných zdrojů za výhodnější cenu. Ta by měla jít pod nabídku majoritního dodavatele energie v místě bydliště. „Umíme dráhám zajistit obrovské množství elektřiny, zvládáme železnici, zvládáme i elektřinu,“ prohlásil pro list Welt šéf DB-Energie Hans-Jürgen Witschke.

Zároveň však dodává, že firma nestojí o budování tržního podílu za každou cenu. Vyplývá to alespoň z porovnání jejich ceníku s konkurencí, který provedl portál Verivox. Podle údajů se dceřinka DB sice dostala s cenou pod základního dodavatele v místě bydliště potenciálních klientů, ale rozhodně nedopadla z pohledu ceny nejlépe.

Ke změně chce klienty přesvědčit systémem bonusů za přestup k nim nebo výhodnějšími jízdenkami. Pokud vše půjde podle představ manažerů DB, budou si jejich proudem do konce roku svítit statisíce nových klientů a do pěti let by mělo jít o miliony. Velkou výhodu představuje databáze cestujících, díky které mohou DB klienty oslovit.

Větrný park BARD v Severním moři

Větrný park BARD v Severním moři

Německá železnice patří mezi německými spotřebiteli elektřiny k těm největším – na proud jezdí 90 procent souprav v osobní dopravě a dokonce 95 procent při přepravě nákladu.

Na druhé straně si však dráhy umí elektřinu samy vyrábět. Za rok ve svých zdrojích vyprodukují 20 TWh energie. Pro srovnání: jde zhruba o čtvrtinu roční výroby elektřiny v Česku. Část z toho si samozřejmě spotřebuje firma sama, ale i tak má přebytky, se kterými může operovat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Michal Hala
Soud zprostil v kauze odpočívadla na D1 exmanažera ŘSD Halu obžaloby

Obvodní soud pro Prahu 4 ve středu zprostil obžaloby bývalého výkonného ředitele Ředitelství silnic a dálnic Michala Halu i další obžalované v případu údajného...  celý článek

Lokomotiva EffiShunter
České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Stát má plán na nástup samořiditelných aut, bude je testovat v provozu

Stát má první představu, jak se zapojit do celosvětového trendu samořiditelných aut. Ministerstvo dopravy již dříve oznámilo, že chce postavit testovací okruh,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.